رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: هنرصنعت سبدبافی این شهرستان احیا شد.

هنرصنعت سبدبافی کوثر احیا شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کوثر گفت: جایگاه صنایع‌دستی به عنوان یک صنعت اشتغال‌آفرین و درآمدزا برای خانوارها ایجاب می‌کند که توسعه و گسترش این صنایع مد نظر بوده و در این زمینه اقدام و برنامه‌ریزی شود.

او افزود: در همین راستا هنرهای فراموش شده و یا در معرض فراموش شدن صنایع‌دستی شهرستان کوثر شناسایی و احیا خواهد شد که در این زمینه هدفگذاری‌های لازم انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر تصریح کرد: به عنوان مثال سبدبافی از جمله این هنرهاست که اقدامات لازم برای احیای مجدد و رونق آن صورت گرفته است و در حال بررسی بیشتر در خصوص سایر رشته‌های صنایع دستی هم هستیم.

شهبازی گفت: صنایع‌دستی شهرستان از رونق نسبتا مناسبی برخوردار بوده و برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران اقداماتی از قبیل ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، تبلیغات و برپایی نمایشگاه‌های مجازی صورت گرفته که با عادی شدن شرایط بعد از کرونا این اقدامات گسترده‌تر خواهد شد.

او بیان کرد: به زودی یکی از هنرهای هنرمندان این شهرستان موفق به اخذ مالکیت معنوی خواهد شد که جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.