مستند ۲۵ دقیقه‌ای «مشق عشق» که روایت متفاوتی از ابعاد زندگی شخصی و هنری استاد برجسته و ملی خوشنویسی کرمانشاه «عبدالله جواری» است، تولید و آماده پخش شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فخرالدین دوست‌محمد مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری کرمانشاه گفت : برای اینکه مستند مشق عشق از حالت یکنواختی خارج شود قالب آن را «پرتره» انتخاب کردیم که در آن از تصاویر آرشیوی، گفتگو و مصاحبه استفاده کنیم و روایت زندگی استاد جواری از زبان خود ایشان هم بر جذابیت‌های این مستند افزوده است.

او استاد جواری را چهره اخلاقی و ملی توصیف کرد و گفت : او سال ۱۳۳۵ در محله «برزه‌دماغ» کرمانشاه به دنیا آمده و ما هم در بخشی از این مستند به این محله قدیمی رفتیم و بخشی از خاطرات استاد جواری را مرور کردیم.

او درخصوص دیگر بخش‌های این مستند گفت: همانطور که می‌دانید استاد جواری یک کارخانه تولید چرخ، بیل و کلنگ دارند که در این شرایط تعطیل و کارگران هم بیکار شده‌اند، بخشی را هم به این کارخانه پرداختیم و سعی کردیم فعالیت‌های انجمن خوش‌نویسی کرمانشاه را با مدیریت استاد جواری تشریح کنیم.

دوست‌محمد تمرکز بیشتر این مستند را روی زندگی شخصی و سجایای اخلاقی استاد جواری عنوان کرد و ادامه داد: در بخش دیگری هم به نقش همسر ایشان در همراهی و کمک در حوزه خوشنویسی و همچنین به برخی از فعالیت‌های استاد جواری در دوران کرونا و خلق آثار ماندگاری از ایشان پرداختیم.

مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری کرمانشاه افزود: هزینه تولید هر دقیقه مستند بیش از ۱۵۰ هزار تومان است و اگر شرایط بودجه‌ای اجازه بدهد سعی می‌کنیم برای همه مفاخر و بزرگان کرمانشاه چنین مستندی را تولید کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.