توسعه باغات در اراضی شیب دار چهارمحال و بختیاری

توسعه باغات در استان چهارمحال و بختیاری به یک هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، گفت: تکمیل و توسعه پروژه‌های انتقال آب و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در حوضه کارون به یک هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او افزود: هم‌اکنون ۲۶ طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار با هشت هزار و ۲۱۵ هکتار در شهرستان‌های بروجن، لردگان، خانمیرزا، اردل، کیار و کوهرنگ در دست اجرا است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با هدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجراست اضافه کرد: رفع محرومیت، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید و درآمد از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

او ادامه داد: اجرای این طرح زمینه اشتغال چهار هزار و ۷۸۰ نفر را فراهم می‌کند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح‌ها از سال ۸۶ آغاز شده است گفت: این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۶۶۲ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌های هزینه شده است.

او با تاکید بر اینکه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان، کشاورزی است افزود: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یک چهارم اشتغال استان در حوزه کشاورزی است اضافه کرد: ۶۷ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.