استاندار گیلان در دیدار با وزیر ارتباطات و فنآوری درخواست کرد مشکل دسترسی به اینترنت به ویژه در مناطق روستایی گیلان رفع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در دیدار با آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به مشکل دسترسی به اینترنت در روز‌های امتحان، خواستار رفع مشکل دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به ویژه در مناطق روستایی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات شده است.

او افزود: برای پوشش ۲۰۵ روستای استان که به طور عمده از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت محروم هستند، ایجاد ۴۶ سایت جدید به اپراتور دوم (ایرانسل) ابلاغ شده است.

استاندار گیلان گفت: همچنین با توجه به پیگیری‌های قبلی در خصوص ارتقاء ۶۰ سایت همراه اول به فنآوری ۴G، تاکنون تنها ۱۰ سایت به این فناوری مجهز شده اند.

زارع ، با اشاره به نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به ویژه در فصل امتحانات خصوصا در مناطق روستایی، خواستار شتاب در تکمیل این طرح‌ها شد تا برخی از آن‌ها در دهه مبارک فجر و بقیه تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

او تصریح کرد: در مراحل طراحی، مکان‌یابی و فرایند‌های مرتبط با طرح‌های جدید و مجوز‌های مختلفی نظیر مجوز منابع طبیعی لازم است تا به محض تامین منابع مالی و تجهیزات، طرح‌ها اجرا شده و به بهره برداری برسند.

استاندار گیلان در خصوص مرکز داده استان، بر حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان و مخابرات به ویژه بهسازی و به روز کردن تجهیزات و رفع مشکلات این مجموعه تاکید کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.