مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح ارجاع الکترونیک صندوق بیمه سلامت در شش شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قیصر حافظی مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ارجاع الکترونیک صندوق بیمه سلامت  به صورت نمونه در چهار استان کشور که شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح در شش شهر شهرکرد، بروجن، لردگان، هفشجان و فرخشهر با جمعیتی افزون بر ۳۸ هزار نفر بیمه شده اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


حافظی اضافه کرد: در این طرح هر پزشک ۱۵ هزار بیمه شده را در قالب پزشک خانواده زیر پوشش خود قرار می‌دهد و با تشکیل پرونده الکترونیک برای این تعداد بیمه شده چنانچه بیماران به خدمات سطح دو و سه نیاز داشته باشند آن‌ها را به پزشک متخصص و فوق متخصص ارجاع می‌دهند.

او اظهار داشت: برای جذب پزشکان در این طرح فراخوان داده شده است و از سوی دیگر برای اطلاع بیمه‌شدگان برای همکاری با این طرح از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی شده است.

حافظی تصریح کرد: در این طرح پزشک طرف قرارداد در شش ماه نخست باید دست کم یک بار همه بیمه‌شدگان زیرپوشش خود را ویزیت کند و بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون و یا بیماران خاص را شناسایی و برای پیگیری درمان برای آن‌ها پرونده تشکیل دهد.

او ادامه داد: تلاش شده تا از پزشکان دو شیفته در این طرح استفاده شود، اما مراکزی که پزشک دو شیفته ندارند از پزشک یک شیفته استفاده می‌شود و پزشکانی که با طرح ارجاع الکترونیک صندوق بیمه سلامت همگانی همکاری داشته باشند به ازای هر بیمار ماهانه پنج هزار تومان سرانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار