کاهش محدودیت‌های کرونایی به معنی عادی شدن وضعیت جامعه نیست

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: کاهش محدودیت‌های کرونایی به معنی عادی شدن وضعیت نبوده و حساسیت‌ها باید تا ریشه‌کنی کرونا یا تزریق واکسن این بیماری ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،راستگو  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در بیست و یکمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان شرقی، با اشاره به کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: البته شهروندان باید توجه داشته باشند که کاهش آمار‌ها به معنای رفع خطر کرونا نیست.

او افزود: با وجود اینکه بیش از ۹۵ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند، اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی همچنان ضروری است، چون عادی‌انگاری کرونا موجب شیوع مجدد بیماری و عزادار شدن خانواده‌ها می‌شود.

راستگو همچنین با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان، زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند، گفت: برخی از پرستاران و کادر درمان استان مدت‌ها است که به مرخصی نرفته‌اند و حتی خانواده خود را از نزدیک ندیده‌اند؛ بر این اساس تقدیر همگانی از مدافعان سلامت لازم و ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان شرقی یکی از منظم‌ترین شورا‌های استان است و ساختار‌های مناسبی برای اطلاع‌رسانی دارد، گفت: البته اخباری که دارای اهمیت است و افکار عمومی نسبت به آن حساسیت دارند، باید دستگاه‌ها بلافاصله پاسخگوی افکار عمومی و نیاز‌های جامعه باشند و در واقع با جامعه و نیاز‌های اطلاعاتی رسانه‌ها حرکت کنند.

او گفت: ادارات باید در مواقع ضروری، اطلاع‌رسانی به‌هنگام داشته باشند و با بیان واقعیت‌ها، نیاز‌های اطلاعاتی و سوالات رایج در جامعه را با همکاری رسانه‌ها پاسخ دهند تا از ایجاد شبهه جلوگیری شود.

 پیروزمنش سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی‌های استان در خصوص اطلاع‌رسانی اخبار مهم و مطالبات مردمی سرعت عمل و حساسیت مناسب را داشته باشند.

 پیروزمنش  گفت: هم‌افزایی روابط عمومی‌ها و رسانه‌های آذربایجان شرقی ظرفیت بزرگی است که می‌تواند منجر به تحول بیشتر در حوزه اطلاع‌رسانی استان شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.