رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در طرح شهید سلیمانی توانستیم با استفاده از تست‌های تشخیص سریع کرونا ۵۵ بیمار را در شهرستان تنگستان شناسایی کنیم.

۵۵ بیمار کرونایی با تست‌های تشخیص سریع در تنگستان شناسایی شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهندس عادل مقدس رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان بیان کرد: با آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بسیج مستضعفین برنامه‌ریزی و اجرایی شده، گام‌های مهمی در جهت شناسایی بیماران مبتلا به کرونا برداشته‌ایم.

او با اشاره به استفاده شدن ۲۱۸ کیت تشخیص سریع در تنگستان افزود: یکی از موارد مهمی که در این طرح اجرایی شد، ارائه تست‌های تشخیص سریع کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت بود که این مهم این امکان را به وجود آورد تا در زمانی حدود ۳۰ دقیقه بیماران شناسایی و با انجام قرنطینه زنجیره انتقال بیمار قطع شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان ادامه داد: از مجموع کیت‌های استفاده شده برای شناسایی افراد مرتبط با بیماران کرونا مثبت، ۵۵ بیمار که بسیاری از آن‌ها بدون علامت بودند و می‌توانستند با حضور در جامعه موجب گسترش بیماری شوند شناسایی شدند.

مهندس مقدس عنوان کرد: کمک به بهبود وضعیت جسمانی بیماران کرونایی و تسهیل در ارائه خدمات درمانی به آنان، یکی دیگر از اهدافی بود که به خوبی در شهرستان تنگستان با تشکیل تیم‌های مراقبتی شامل پزشک و پرستار اجرایی شد و به محض نیاز بیماران کرونا مثبت به خدمات درمانی با حضور در منزل، خدمات لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهند و تاکنون نیز در ۴ مورد درخواست ارائه خدمت، اقدامات در منزل برای بیماران انجام شده است.

او نقش بسیج مستضعفین را در قرنطینه بیماران مورد تمجید قرار داد و افزود: یکی از مشکلاتی که در گذشته در رابطه با قرنطینه بیماران وجود داشت، موضوع معیشت خانوار‌ها بود و در حال حاضر با تلاش بسیج مستضعفین بسته‌های غذایی موردنیاز در اختیار خانوار‌های نیازمند دارای بیمار کرونا مثبت قرار می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: یکی از تیم‌های فعال در طرح شهید سلیمانی، تیم‌های نظارتی هستند که تاکنون با انجام هزار و ۶۴۴ بازدید از صنوف مختلف اعم از مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، ادارات، سازمان‌ها و غیره، بر رعایت ضوابط بهداشتی نظارت داشته‌اند و ۴ واحد متخلف را پلمب و برای ۲۵۰ واحد صنفی، به دلیل به مخاطره انداختن سلامت عمومی اخطاریه صادر کرده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.