مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در راستای صرفه جویی در مصرف برق و پیشگیری از خروج نیروگاه‌های گازی از مدار قطعی برق کوتاه مدت در مناطق مختلف استان اعمال می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  فریدون خودنیا،مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه برای نیروگاه‌های تولید برق در سراسر کشور محدودیت‌های مصرف گاز ایجاد شده است، بیان کرد: بر این اساس تعدیل مصرف برق در لرستان با خاموشی‌های معابر اجرایی شده است.
او با بیان اینکه نیروگاه‌هایی که در حال حاضر تولید برق انجام می‌دهند باید با ظرفیت کمتری برق تولید کنند، اظهار کرد: بر اساس دستور وزارت نیرو توانیر همکاری لازم را در جهت مصرف بهینه و پیشگیری از ایجاد مشکل گازرانی را در اولویت قرار داده است.

او  با اشاره به اختلال ایجاد شده در شبکه انتقال و توزیع برق استان‌ها گفت: اقداماتی در جهت تعدیل روشنایی معابر و خاموش کردن وسایل برقی و روشنایی ادارات انجام شده است.
خودنیا با بیان اینکه اگر مصرف گاز در استان و کشور بر همین روال باشد محدودیت‌ها برای تولید برق بیشتر می‌شود، افزود: سهمیه کاهش برق در استان ۲۲مگاوات است که تا کنون این مصرف حفظ شده است.

او با بیان اینکه اگر هم استانی‌ها فقط ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی نمایند شاهد قطعی برق نخواهیم بود، گفت: با انجام راهکار‌های ساده از جمله خاموش نمودن لامپ‌های اضافه، خاموش نمودن وسایل برقی غیر ضروری می‌توانیم به راحتی به این هدف برسیم و شاهد خاموشی در استان نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قطعی برق خانگی در کمترین زمان ممکن در برنامه قرار دارد و اولویت قطعی برق در معابر کم رفت و آمد و پارک‌ها و بوستان‌ها است.

۵۶۴ هزار و ۷۰۲ مشترک برق خانگی در استان وجود دارد، همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ مشترک صنعتی، ۱۳ هزار ۲۲۹ مشترک اداری و هشت هزار و ۸۸۹ مشترک کشاورزی از نعمت برق بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.