دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره انتخابات این فدراسیون و وضعیت تیم ملی فوتبال توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره  تصویب اساسنامه در تاریخ ۸ آذر ۹۹ و همچنین موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال در سنوات گذشته و  حدود ۱۰۰ سال از عمر فدراسیون  تاییدیه‌ای از فیفا نداشت، اما این نهاد اجرایی  در ۲۲ آبان ۹۹ برای اساسنامه ما تاییدیه داد. همچنین مجمع  فدراسیون فوتبال در  ۸ آذرماه مصادف با پیروزی ایران در استرالیا و صعود تیم ملی به جام جهانی ۹۸ فرانسه برگزار شد و اساسنامه  به تصویب رسید.

او ادامه داد:  بعد از تصویب اساسنامه، ما برنامه ریزی کردیم و نقشه راهی داشتیم که در فیفا به تایید رسید. بر اساس آن در ۷۰ روزی که قبل از مجمع بود فراخوان‌ها و ثبت نام‌ها تا روز ۲۰ دی ماه انجام شد. به نظرم مشارکت خوبی بود و امیدوار بودیم فوتبالی‌ها بیشتر بیایند و در این عرصه حضور پیدا کنند. همچنین فوتبال یک بازی دسته جمعی است و کسانی که کاندیدای حضور در پست‌های انتخاباتی فدراسیون هستند هم برای موفقیت فوتبال باید یک کار جمعی کنند.

 اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال امانتدار خواهند بود 

دبیر کل فدراسیون فوتبال بیان کرد: پست‌های انتخاباتی ما شامل ۱۱ نفری است که به عنوان هیئت رئیسه حضور دارند و ان‌شاالله مجمع انتخاباتی در ۱۰ اسفند  برگزار می‌شود. ۱۱ نفری که این مسئولیت را در اختیار خواهند گرفت امانتدار فوتبال کشور خواهند بود. امانتداری سخت نیست اگر ما خودمان سخت نکنیم و اعضای هیئت رئیسه  باید با یک برنامه مناسب و یک رویکرد خوب بتوانند طی مسیر بدهند.

نبی: امیدوار بودیم فوتبالی‌ها وارد عرضه انتخابات شوند/ امیدوارم تیم ملی فوتبال از گروهش صعود کند

نپرداختن به موفقیت فوتبال در آسیا کم لطفی است 

نبی افزود: فوتبال ما در آسیا موفق بوده و اینکه در بعضی از محافل خوب به این موضوع پرداخته نمی‌شود کم لطفی است. البته باید موفقیت فوتبال در تمامی زوایایی که مربوط به جامعه فوتبال کشورمان است بیشتر شود. به هر حال  در زمین، بحث لجستیک و ستادی باید به نحوی رفتار شود و عملکرد طوری باشد که موفقیت در فوتبال  حاصل شود.

جوانان در کوچه و خیابان هم می توانند فوتبال بازی کنند 

دبیرکل فدراسیون درباره جوان بودن مخاطبان فوتبال بیان کرد: به طور طبیعی جامعه جوان ما  انتظاراتی  دارد. البته در این چند ساله ورزش به طور کامل گران شده است. اگر خانواده شما بخواهند از محلی برای سلامتی خودشان استفاده کنند باید هزینه زیادی بدهند. ورزش برای سلامتی گران شده، اما فوتبال بازی است که جوانان  می‌توانند در خیابان، کوچه، خانه، حیاط و... انجام بدهند تا به مرحله‌ای برسند که جذب باشگاه‌های کشور شوند و این میدان برایشان وجود دارد.

او گفت: ورزش‌های توپی نسبت به ورزش‌های دیگر فکر می‌کنم  مقداری راحت‌تر و جوانان ما هم به آن‌ها علاقه‌مند هستند. فوتبال خاستگاه بیش از ۹۵ در صد مردم عزیز کشور به ویژه جوانان است. 

برنامه اردو و بازی های تیم ملی فوتبال مشخص است  

نبی درباره  برنامه اردویی تیم ملی برای دور برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: بحث مقدماتی جام جهانی را در سال آینده پیش رو داریم. به نظرم اردوی تیم ملی از ۲۷ اسفند شروع می‌شود و  ۵ فروردین ۱۴۰۰ با تیم ملی هنگ‌کنگ در استادیوم آزادی بازی داریم و بلافاصله تیم ما روز ۶  فروردین ماه برای دیدار با کامبوج عازم این کشور می‌شود. همچنین  اردوی تیم ملی تا ۱۱ فروردین ماه در کامبوج خواهد بود و در ادامه برای دیدار با بحرین و عراق اردوی ما از تاریخ ۵ خرداد شروع می‌شود.

نبی: امیدوار بودیم فوتبالی‌ها وارد عرضه انتخابات شوند/ امیدوارم تیم ملی فوتبال از گروهش صعود کند

تیم ملی فوتبال  ۴ مسابقه حساس و حیاتی پیش رو دارد 

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: طبق برنامه ۱۷ خرداد با تیم ملی بحرین و ۲۵ خرداد با عراق در ایران بازی داریم. این ۴ مسابقه برای تیم ملی خیلی حساس و حیاتی است. امیدواریم هر ۱۲ امتیاز را کسب کنیم تا به عنوان تیم اول از گروه مان بالا بیاییم.

نبی افزود: به طور طبیعی در این مسیر،  بازیکنان  تیم ملی با آمادگی به بازی‌های لیگ باز می‌گردند. امیدوارم لژیونر‌های ما در لیگ کشور‌هایی که عضو آنجا هستند برای تیم‌های خود خوب عمل کنند. نفرات ملی‌پوشی هم که در لیگ خودمان حضور دارند جزو بازیکنان برجسته باشند و دوست داریم این اتفاق رخ بدهد.

او خاطر نشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که با آرامش خاطر، دراگان اسکوچیچ و کادرفنی، تیم ملی را هدایت کنند و ما هم آنچه شایسته و بایسته است انجام بدهیم. سال نو میلادی را هم به سرمربی تیم ملی تبریک گفته و امیدوارم در کنار خانواده سلامت و برقرار باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار