محمدی هدف از تهیه لوله های موردنیاز صنعت نفت از شرکت های لوله سازی فعال در خوزستان را خودکفایی کامل این صنعت عنوان کرد.

احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با بومی سازی بیش از ۲ هزار قطعه تجهیزات صنعت نفت با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، در مسیر خودکفایی ۱۰۰ درصدی در این زمینه گام بر می‌داریم.

او با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شرکت‌های لوله سازی فعال در استان خوزستان شامل؛ لوله سازی اهواز، گروه ملی و لوله سازی بندرماهشهر نیز اقدام به ساخت انواع لوله‌های مورد نیاز صنعت حفاری در چاه‌های سطحی و زیرزمینی کنند، افزود: هدف از این اقدام خودکفایی کامل چرخه صنعت نفت است.


بیشتر بخوانید


محمدی بیان کرد: همچنین یک سری پلاگ‌های قابل برداشت که حین عملیات تکمیل چاه و زنده سازی آن باید بکارگیری شود، پیش از این جزو کالا‌های وارداتی بود و بحمدالله با همت و اراده جوانان و متخصصان ایرانی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان این کالا نیز به جمع کالا‌ها و قطعات بومی سازی شده پیوست و هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به بومی سازی قطعات مورد استفاده در تاج سر چاه اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین عمده خطوط لوله جریان که چاه را به واحد بهره برداری و کارخانه متصل می‌کند ساخت داخل هستند، ضمن اینکه لوله‌های بدون درز نیز از گروه‌های ملی لوله سازی مستقر در خوزستان و اهواز و سایر شرکت‌های لوله سازی در سایر استان‌ها تهیه می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.