معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در خراسان رضوی شناسایی نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شرایط خراسان رضوی در مورد کرونای انگلیسی، گفت: خوشبختانه تا کنون موردی از ابتلا به این ویروس در استان شناسایی نشده است و پاسخ تست چند نفری که سابقه سفر به کشور‌های اروپایی داشتند و مبتلا به کرونا شده بودند نیز پس از بررسی در آزمایشگاه رفرانس کشور منفی شد.
 
او با بیان اینکه در حال حاضر مشهد در وضعیت آبی از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و بر کل خراسان رضوی نیز شرایط آرامی حاکم است، افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم به ویژه در اماکن عمومی در حال کاهش است که این امر می‌تواند موجب بازگشت شرایط به حالت بحرانی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: علیرغم محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح، اما پیش از این ساعات اماکن عمومی شلوغ و پرازدحام است.
 

بیشتر بخوانید

 
قلیان بیان کرد: به طور حتم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه روند همکاری‌ها با مدافعان سلامت موجب ضعیف شدن چرخه انتقال ویروس کرونا می‌شود و می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های بهمن و اسفند شرایط آرامی در پیش داشته باشیم.

او تصریح کرد: برخی از شهر‌های استان‌های شمالی در شرایط قرمز قرار دارند و این امر شرایط را برای استان جهت بازگشت به شرایط قبلی شکننده‌تر می‌کند؛  مردم همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اولویت خود قرار دهند.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.