تحقق ۷۶ درصد تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان سمنان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان ۷۶ درصد از تعهد اشتغالزایی امسال خود را در سامانه ملی رصد ثبت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ایجاد و ثبت اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان سمنان امسال برای هفت هزار و ۹۴۰ نفر محقق شد.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سال ۹۹ ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید را در بخش‌های مختلف هدف‌گذاری کردند که با گذشت بیش از ۹ ماه از سال ۷۶ درصد از این تعهد عملیاتی شد.

او افزود: بیشترین سهم ایجاد اشتغال استان سمنان متعلق به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و کمیته امداد است و در بین شهرستان‌های استان نیز شهرستان شاهرود، سمنان و دامغان بیشترین میزان ایجاد اشتغال را داشتند.

غنیان ادامه داد: فرصت‌های شغلی جدید ناشی از اجرای برنامه‌های اشتغالزایی استان سمنان در حوزه‌های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه ای، فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، از پرداخت مرحله جدید تسهیلات کرونا به کسب و کار‌های بیشتر آسیب دیده از کرونا در سه حوزه گردشگری و صنایع دستی، ورزش، فرهنگ و هنر و رسانه خبر داد.

غنیان افزود: در راستای ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر حمایت از مشاغل و کسب وکار‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا به همه اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده مجوز فعالیت، براساس تفاهم بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حوزه‌های «گردشگری و صنایع دستی»، «ورزش و جوانان» و «فرهنگ و هنر و رسانه» با پرداخت تسهیلات بانکی مطابق دستورالعمل ابلاغی کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا و ستاد ملی مدیریت کرونا از محل منابع مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲ ساله در نظر گرفته شد.

او با تاکید بر مدت زمان تعیین شده گفت: متقاضیان واجد شرایط مجازند برای اخذ این تسهیلات تا پایان دی ۹۹ در سامانه کارا ثبت نام و بانک‌های عامل نیز موظفند تا پایان اسفند این تسهیلات را پرداخت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در خصوص بازپرداخت تسهیلات افزود: بازپرداخت اقساط این تسهیلات از اول خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: فرصت شغلی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.