آمار‌های پزشکی قانونی از کاهش ۴ درصدی نزاع در مازندران حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از انجام ۱۷ هزار ۲۷۳ معاینه به دلیل نزاع، از اول امسال تا پایان آذرماه در مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و گفت:این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ درصد کاهش داشت.

او با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۲۳ نفر آقا و بقیه خانم بودند، گفت: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۳ هزار و ۷۶۹، بابل ۲ هزار ۴۲ و آمل یک هزار و ۶۷۴ نفر و کمترین موارد نزاع هم در شهرستان عباس آباد با ۲۵۵ نفر ثبت شده است.

دکتر عباسی افزود: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز مازندران، تیر با ۲ هزار و ۳۹۲، شهریور ۲ هزار و ۳۷۷، مرداد ۲ هزار و ۲۲۵ به ترتیب بیشترین و فروردین با هزار و ۱۵۱ کمترین مورد نزاع را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی را نزاع و درگیری عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از افراد به دلیل نزاع و درگیری توسط مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع داده شده که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و با توجه به قانون مجازات اسلامی، برای آن‌ها گواهی صادر می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.