در صحن علنی مطرح شد؛

قراردادهای مافیایی فولاد مبارکه اصفهان/ پای آخوندی به پرونده فولاد باز شد

نماینده فلاورجان گفت: گردش مالی فولاد مبارکه نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است،یعنی بیشتر از بودجه عمرانی کشور؛ یک شبکه فساد تشکیل شده و قراردادهای مافیایی آنجا منعقد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: امروز کارخانه فولاد مبارکه یک کارخانه منطقه‌ای و استانی نیست، بلکه ملی و متعلق به ملت ایران است. گردش مالی فولاد مبارکه نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ یعنی بیشتر از بودجه عمرانی کشور، سود آن هم بیست هزار میلیارد تومان است که یک شبکه فساد تشکیل شده و قراردادهای مافیایی آنجا منعقد می‌کنند.

او ادامه داد: به قرآن قسم یاد می‌کنم جز حقیقت حرفی زده نشود؛ اگر هفت نسل من با فولاد حتی یک ریال قرارداد در طول تاسیس فولاد مبارکه داشته‌اند، از تمام حرف‌هایم عذرخواهی می‌کنم.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اظهار کرد: در سطح استان اصفهان دانشگاه‌های معتبری داریم، اما چرا اگر قرار است قرارداد پژوهشی بسته شود، با همسر آقای واعظی که رئیس یک دانشکده است، قرارداد می‌بندند؟ افراد محقق در کشور زیاد داریم، چرا با آقای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی قرارداد تحقیقاتی بسته می‌شود؟

نماینده فلاورجان در مجلس با اشاره به گفته‌های مقام معظم رهبری در مورد جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نامتعارف و ظالمانه گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه ۳۰ میلیون تومان حقوق و پنجاه میلیون تومان به عنوان پاداش دریافت می‌کند؛ یعنی حقوق ۸۰ میلیونی می‌گیرد. از چه کسی این حقوق را دریافت می‌کند؟ ۳۰ درصد فولاد مبارکه متعلق به سهام عدالت و در حقیقت سهام عدالت هم برای افراد بدبخت و بی بضاعت است.

او اظهار کرد: خانم مژگان نامداری، این خانم مجرد هر جایی آقای عظیمیان بوده و در مسائل  زمین شهری حضور داشته است؛ او حتی دستورات آقای عظیمیان را اجرا می‌کند و ماهانه ۳۵ میلیون می‌گیرد. بر چه اساسی الان در سعادت آباد منزل دارد؟بر چه اساسی دارد خواهر مژگان نامداری قرارداد ۱۰ ساله با فولاد مبارکه بسته است؟

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: حتی اگر این قراردادها جای دیگر باعث شده بود، باید فریاد می‌زدیم. یکی از قراردادها در مدیریت قبلی با شرکت اس‌ام‌اس آلمان بسته شد. در مدیریت فعلی ۴۰۰ میلیون یورو جابجا شد و قرارداد با این شرکت را منتفی کردند و قرارداد ۷۰۰ میلیون یورویی را با شرکت نامعتبر چینی بستند.

نماینده فلاورجان بیان کرد: فایل صوتی برخی مسئولان را دارم که می‌گویند تا این افراد تا انتخابات باید حفظ شوند؛ به چه دلیل؟ برای پول‌هایی که باید در انتخابات مصرف شود. 

او اظهار کرد: خود وزیر محترم وقتی رئیس فولاد مبارکه گفت فولاد کشور را به من بدهید، پاسخ داد شما فولاد مبارکه را هم نمیتوانی اداره کنی. در نتیجه به این تحقیق و تفحص رأی دهید چراکه ممکن است رئیس این مجموعه به خاطر این مشکلات از کشور فرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگر بی پناه
۱۵:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خانه از پای بست ویران است خواجه اندر بند نقش ایوان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
مملکت از ریشه خراب و فاسده....تا ریشه اصلاح نشود شاخ و برگ اصلاح نمیشود ........تمام
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۹:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
من فقط یک سوال دارم و آن اینکه،چرا این همه نظر مردم و نارضایتی ها کسی کاری انجام نمیده برای جمع کردن فساد..؟؟چین با دو میلیارد نفر جمعیت مسوولین متعهد تری نسبت به کشور ما داره،چه خوبه در نگاهمون به کشورهای دیگه،سطح مسوولین اون کشورها رو با کشور خودمون هم مقایسه کنیم.. واقعاً بی کفایتی موج میزنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
این راست میگه توفولاد مبارکه سهم نداره با شرکت رقیب ذوب اهن مرتبطه برای همین داره به مبارکه حمله میکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۵ ۲۹ دی ۱۳۹۹
بنده یه کارگر هستم. حدود 12 سال سابقه در ذوب آهن اصفهان دارم.به رغم این سابقه، نهایت دریافتی من به 5 تونان نمیرسه. در حالی یک نفر مثل من در فولاد، دوبرابر میگیره. آقا زمین رو به آسمان بدوزید، پرسنل فولاد از مدیرشون راضی هستن
چون حق الزحمه پرسنل رو عادلانه میده. بیاید بببنید ذوب آهن چه خبره. مدیران ما بالای 30 تومان دریافتی دارن. درحالیکه یه کارگر با 12 سال سابقه حدود 5 تومان.این نماینده چرا حالا یادش به این مسایل اونده؟ چرا به ذوب آهن گیر نمیده؟ سال 91، در اخرین استخدامی ذوب، تقریبا از هر 10 نفر استخدامی، 6 نفر از فلاورجان بودن. ابن نماینده عزیز اون موقع کجا بود؟ بد نیست ببینید توی کارخانه ای که در فاصله 30 کیلومتری فولاد هست چه خبره. آقا پرسنل فولاد راضی هستن. چی بهتر از این که کارگر راضی باشه؟ چه بهتر از اینکه سهم تولید میره توی جیب کارگر؟ بیاید بببنید ذوب آهن چه خبره. بیابد ببینید با ایحاد شرکت های.... این مدیران بازنشته و فعلی، چه فسادی اینجا راه اندختن. توی کارخانه مدیران هوای شرکت ها رو دارن. بیرون با هم حق حساب دارن. شماهایی که نمیدونید توی یه کارخانه فولاد، چه سختی هایی هست، حق اعتراض ندارید. پس بی دلیل و با چشم بسته، به این اعتراضات دوست عزیزمون جناح گیری نکنید. شما میدونید پای آتش کار کرذن چی هست؟ کنار پاتیل کنورتور و کوذه بلند و.... ذوست عزیز، پرسنل فولاد راضی هستن و براب مدیر جان میدن. بباید ببینیند ذوب آهن چه خبره. این قدر حق الناس حق الناس نکنید. مفسد اونایی هستن که الان به یاد این مسایل افتادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
در مملکتی که جای سواد دار با بیسواد عوض شده باشد و به جای عمل کردن به وظایف ، دادن شعار های توخالی و نا آگاهانه باید هم به چنین روزی بیفتیم . درست زندگی کردن را ما دنیا یاد دادیم ولی حیف که خودمان از صفحه روزگار ذره ذره نابود میشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۵ دی ۱۳۹۹
مثل موریانه افتادن به جون بیت المال دارن حیف و میل میکنن وای بر ما
Iran (Islamic Republic of)
یک جانبازجنگ تحمیلی
۲۰:۰۵ ۲۵ دی ۱۳۹۹
اگرحقیقت داردقبل ازاینکه بعضی مجرمان واختلاسگران ازکشورفرارکنندوبرای دستگیری آنان هزینه کنیم، حالاممنوع الخروجشان کنید، وای بحال آن مسئولی که دراین امرکوتاهی کندکه این ملت اورانخواهدبخشیدوحسابش راکف دستش خواهدگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
Kh
۱۹:۳۹ ۲۵ دی ۱۳۹۹
تنها راه مبارز با فساد اقتصادی در ایران رعایت شرع دین اسلام است کسی که به اموال عمومی دست درازی کند حکمش اعدام است.آقای رئيسی اگر مرد خدا و شرع مقدس هستی یا علی شروع کن! ؟!؟?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۵ دی ۱۳۹۹
چر اینهمه دروغ ، اختلاس و..... ، پس بیاییم از ایزد مهر در خواستی داشته باشیم تا هر کسی به این آب و خاک خیانت میکند در درجه اول اصلاحش بگردان در غیر اینصورت نابودشان گردان تا دیگران از خیانتشان در امان باشند و بدین جهت عسر وحرجی بر دیگران وارد نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۵ دی ۱۳۹۹
حقوق چند ده میلیون مدیران شرکت را هم اضافه کنیدِمدیران شرکت بیشتر از مدیرعامل نگیرند کمتر نمیگیرند.آقای رئسی ورود کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
این حجم ازفساددرکجای دنیاوجودداردوچراقوه قضائیه به مفاسدرسیدگی نمی کنداقائ رئیسی چرانسبت به این موصوع سکوت کرده است!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۰ ۲۵ دی ۱۳۹۹
فکر کنم چیزی به موسوی لارگانی ندادند صداش در اومده
Netherlands
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۹
هرکجا پای آقای آخوندی باز شود مافیا وفساد شروع میشود تو مسکن و شهر سازی هم کشور از این آقا کم ضربه نخورده چندین شرکت واردات هم دارند علی برکت الله
Netherlands
مصطفی
۰۳:۳۶ ۲۵ دی ۱۳۹۹
اقای رئسی تو را خدا وارد شو
تنها کسی که پسشون ور میاد شمائی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ دی ۱۳۹۹
یعنی مجردی جرمه ؟!!!! که با تشدی,گفته و در موردی که گفته مجردی چه نقشی داشته ؟! بابا اگر کسی هم مجرد است. به مدد کار شما اقایون هست که وضعیت افتصادی را.... کرده اید که کسی نمی تواند متاهل شود. الان من مجرد جرم کرده ام یا شماها ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
متاسفانه نمایندگان مجلس نه اقتصاد بلدهستند نه سیاست ایشان اول باید پاسخگو باشند با کدام رانت وارد مجلس شده چند در صد رای آورده چقدر هزینه کرده است که نماینده مجلس شده آیا از ایشان مدیر ومدیرتز برای واردشدن به مجلس وجود نداشته است من اصلا معتقدم فساد سازمان یافته دراین مملکت وجود دارد ومثل موریانه عمل می کند ولی وقتی این نادان می گوید مدیرعامل سی میلیون حقوق گرفته وبه آن اعتراض دارد دیگرحرفی برای زدن بنده ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۵۶ ۲۴ دی ۱۳۹۹
ان شاالله که زودتر دزدان بازار اهن محاکمه شود .من حاضرم با تانک بدون هیچ گونه پشیمانی از رویشان رد بشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۴ ۲۴ دی ۱۳۹۹
فاتحه سهامداران حقیقی خوانده شد لعنت بر مفسدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۹
علی برکت
آخرین اخبار