رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: کاشان با وجود ۲۳۳۳موقوفه و ۸۹۲۵ رقبه متاسفانه وقف با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله به منظور لزوم پاسداشت ایام شهادت آن حضرت را ندارد.

مسلم محمودزاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، در گفت و گو با خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: کاشان با وجود ۲۳۳۳موقوفه و ۸۹۲۵ رقبه متاسفانه وقف با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله به جهت لزوم پاسداشت ایام شهادت آن حضرت را ندارد.

او، با تاکید بر اینکه واقفین و خیرین می‌توانند موقوفاتی را با این نیت از خود به یادگار جاودانه کنند افزود: اگر چه مجالس زیادی در سطح شهرستان به همت مردم و هیئات مذهبی برپا می‌شود، ولی در صورتیکه موقوفاتی با این نیت ثبت شود پایداری بهتری خواهد داشت.

به گفته او، از آنجا که نیاز روز جامعه در دوران طاغوت و عزم طاغوتیان برای از بین بردن مجالس عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام و مقابله با روضه خوانی‌ها و مجالس عزاداری سبب شد تا مردم بهترین اموال خود را وقف بر عزاداری حضرت ابا عبدالله کنند تا با این اقدام نه تنها از مجالس روضه خوانی حضرت دفاع و به نوعی با رژیم منحوس مقابله کرده باشند بیشترین فراوانی موقوفات کاشان مربوط به نیات مساجد، اماکن متبرکه و روضه خوانی و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، تصریح کرد: مردم در زمان‌های مختلف با دیدن مشکلات جامعه و نیاز‌های اجتماعی به فکر وقف کردن برای رفع اینگونه نیاز‌ها بوده اند که میتوان واقفین را جامعه شناس‌های خوبی دانست.

محمودزاده، در پایان با اشاره به وجهه دارالمومنینی کاشان به واسطه وجود نازنین و مقدس حضرت علی بن باقر علیه السلام و داشتن مردمی متدین و مذهبی از دیرباز گفت: کاشان به همین دلیل دارای موقوفات زیادی است که برای رفع نیاز‌های جامعه و انجام امور مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس دینی، مساجد و اماکن متبرکه وقف شده است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.