رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: ۱۸۰ هنرمند در این شهرستان از پرداخت حق بیمه معاف شدند.

جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از هنرمندان آذربایجان غربی عضو صندوق اعتباری هنر هستند که سهم مهاباد از این تعداد ۱۸۰ نفر  است.

جوانبخت با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا یک هزار نفر در سطح استان از پرداخت حق بیمه معاف شدند، افزود:  به منظور حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران زیر پوشش صندوق اعتباری هنر برای حل مشکلات بیمه خبرنگاران اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

او ادامه داد:تاکنون ۳۷۰ نفر به صندوق اعضای صندوق هنرمندان برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد تصریح کرد: به هریک از اعضای صندوق هنرمندان استان در سالجاری ۱۵ میلیون ریال در قالب هنرکارت به صورت کمک بلاعوض پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید

جوانبخت به ارائه تسهیلات در صندوق اعتباری هنر و سامانه کارا هم اشاره کرد و گفت: این تسهیلات چهار درصدی به دلیل استمرار شرایط کرونایی و به در خواست جامعه فرهنگ و هنر در دو مرحله اجرا شد.

او همچنین از اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح "توحید" برای حمایت از هنرمندان استان خبر داد و اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند با ارائه درخواست در قالب مشاغل خانگی و تسهیلات تحفه با مراجعه به سایت کارا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.