واگذاری ۲۰ درصد از طرح‌های دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در قالب طرح اقتصاد مقاومتی ۲۰ درصد از طرح‌های دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوص واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت برای مدیریت اعتبارات، و به سرانجام رساندن طرح‌ها، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است که ۲۰ درصد از طرح‌های خود را در قالب اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار کنند. 

صمیمی دوست افزود: با وجود این مصوبه دولت برای واگذاری، برخی از این طرح‌ها به علت سخت گیری‌های بی مورد و یا بی رغبتی مدیران دستگاه‌های متولی معطل مانده است.

او با بیان اینکه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید مشکلات واگذاری طرح‌ها شناسایی و مطرح و برای رفع آن‌ها چاره اندیشی شود افزود: اساس برنامه‌های دولت برای واگذاری طرح‌های مهم، تاثیر گذار با پیشرفت کاری بالا به بخش خصوصی باید تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه دولت بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب یارانه سود تسهیلات برای اجرا و کمک به تسریع ۴۹ طرح مهم اقتصاد مقاومتی قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان ابلاغ کرده است گفت: هیچ بهانه‌ای برای واگذار نشدن طرح‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی از سوی دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست.

صمیمی دوست افزود: برخی از طرح‌های گردشگری که در جلسات بررسی شده، مربوط به بیش از یک دهه پیش است و باید در سال‌های قبل تصمیم گیری می‌شد، اما متاسفانه اقدام خاصی برای واگذاری این طرح‌ها انجام نگرفته است. 

او بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های پیش بینی شده طرح گردشگری چشمه بلقیس چرام، ساخت اردوگاه اقامتی پارک جنگلی، اردوگاه تفریحی-اقامتی سد شاه قاسم و اردوگاه تفریحی رفاهی خهکلون تا ۲۷ دی ماه امسال با حفظ ضوابط منابع طبیعی به شهرداری‌ها ارجاع و سپس تحویل منابع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.