با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه دهستان سیمکان فارس محکوم مالی با بدهی بیش از ۳ میلیارد ریال از زندان رهایی یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام توانی سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس، گفت: با همکاری ستاد دیه، خیران و میانجیگری امام جماعت روستای سیمکان و اعضای شورای حل اختلاف از شاکی این پرونده رضایت گرفته و محکوم مالی پس از ۹ سال از زندان رهایی یافت.
 
او، بیان کرد: محکوم علیه در شش فقره پرونده با فواصل زمانی مختلف به علت بدهی‌های مالی و نداشتن تمکن و توان مالی در پرداخت بدهی بیش از ۳ میلیارد ریال و جلب رضایت خواندگان از سال ۱۳۹۱ تا کنون در ندامتگاه عادل آباد شیراز بازداشت بود.

توانی، تصریح کرد:  با پیگیری دادستان بوانات، و تلاش اعضای شورای حل اختلاف دهستان سیمکان، امام جماعت روستا و تعدادی از خیران نسبت به جمع آوری مبلغ یک میلیارد ریال و مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال با مشارکت ستاد دیه و گذشت بخشی از مبلغ بدهی  افراد خوانده شده در نهایت به سازش رسید.

سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان فارس، ادامه داد: شورا‌های حل اختلاف استان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقش بسزایی دارد و شورا‌های حل اختلاف می‌توانند در فرایند قضا زدایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

او، افزود:  انتظار می رود با تدبیر دستگاه قضایی و تلاش برای کاهش ورودی زندانیان مالی به زندان‌ها و کمک نیکوکاران، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان واجد شرایط فراهم شود.
 
انتهای پیام/ت
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار