مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره کل مهیای کمک به احیاء عمارت حاج رئیس یکی از بنا‌های تاریخی بوشهر است که تحت تملک این اداره کل قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بازدید مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر و هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‎برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی از عمارت حاج رئیس در بوشهر بیان کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا در صورت امکان با پرداخت بخشی از تسهیلات مدنظر به سرمایه‎گذار طرح احیاء و بازسازی این عمارت کمک کند.

او ادامه داد: بوشهری‎ها و به ویژه ساکنان بافت قدیم این شهر، به علت ارزش تاریخی، وضعیت عمارت حاج رئیس را به صورت مستمر رصد می‌کنند که با وجود این اهمیت، می‎طلبد احیاء عمارت با حساسیت و ظرافیت ویژه‎ای دنبال شود.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با توجه به اهمیت و ارزش بنا‌های تاریخی، بازسازی ساختمان‎های قدیمی تحت تملک این اداره کل، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی دنبال می‎شود.


بیشتر بخوانید


عمارت حاج رئیس بوشهر از بنا‌های تاریخی دوره قاجاریه است که به دست حاج عبدالرسول طالبی ملقب به رئیس‌التجار و معروف به حاج رئیس بنا شده است.

این خانه تاریخی به وسعت ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع، بالای تپه‌ای کم ارتفاع در فاصله شش متری ساحل و در محدوده اداره بنادر و دریانوردی واقع شده است.

این بنا، پنج حیاط  و۴۳ اتاق‌ دارد که اتاق‌ها در حیاط‌ها در سه طبقه و برای استفاده‌های تجاری و مسکونی بنا شده بود.

سازمان بنادر و دریانوردی عمارت حاج رئیس را در سال ۷۵ خریداری کرد و در سال ۷۷ به عنوان اثر ملی به ثبت رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.