به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، زادخور مدیرکل راه آهن شمال شرق سمنان در جلسه شورای مسکن استان گفت: راه آهن شمال شرق در مسیر ریلی تهران-مشهد با ۹۲۲ کیلومتر راه آهن دو خطه می باشد که بیش از ۶۰ درصد این مسیر در حوزه مدیریت راه آهن شمال شرق واقع شده است.
او افزود: راه آهن به صورت منطقه ای مدیریت می شود و بخشی از این ایستگاه ها در دو استان خراسان رضوی و شمالی قرار گرفته و این ، حوزه مدیریت راه آهن شمال شرق را گسترده کرده است .
زادخور با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا ویروس سفر ها با خطوط ریلی کاهش یافته است ادامه داد: در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، کوپه های ۴ تخته را دو نفره و شش تخته سه نفره شده و کاهش ظرفیت قطار در دستور کار قرار گرفته است .
او با اشاره به اینکه ۶۰ قطار روزانه در محور ما تردد می کند که ۱۵ درصد سهم استان است و ۸۵ درصد آن مربوط به ترانزیت است گفت: علی رغم خدمات مسافر بری، در بخش باربری نیز خدمات خوبی ارائه می شود .
زادخور با بیان اینکه بیش از پنج میلیون تن روزانه در محور شمال شرق (۱) بار جا به جا می شود ابراز داشت: تمام مسیر ریلی تهران- مشهد دو خطه و به سیستم کنترل ترافیک مرکزی متصل است .
مدیرکل راه آهن شمال شرق سمنان گفت: دو گذر گاه ریلی در استان سمنان مشکل جدی برای تردد ایمن دارد که یک مورد در چهار کیلومتری ایستگاه شاهرود و دیگری در گذرگاه روستایی در دامغان است.
او هم چنین گفت: پروژه اتصال کارخانه قند به خطوط ریلی ، مطالعات آن آغاز شده و در دست فاز اجرایی قرار دارد که ۱۶میلیارد تومان برای اجرای این طرح نیاز است و در بخش توسعه ای با دو موضوع مواجه هستیم که موضوع اتصال شریانی ریلی طبس-شاهرود-اینچهبرون که می تواند بنادر جنوبی را به شمال کشور متصل کند و در اقتصاد این استان نقش مؤثری ایفا می کند و دیگری راه آهن سراسری جنوب به شمال است که مطالعات آن انجام شده و در حوزه ساخت در حال پیگیری هستیم که بتوانیم زود تر بهره برداری کنیم .
زادخور در پایان ابراز داشت: زیر گذر خیر آباد سمنان از دیگر پروژه های راه آهن می باشد که در دست اقدام است و اجرا و تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار است.
انتهای پیام / گ