آذربایجان غربی یکی از مهم‌ترین مسیر‌های بین المللی ناوگان عمومی مسافر و کالا

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: این استان دردروازه ورودی کریدور‌های بین المللی جنوب شرق، جنوب و شرق به غرب قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی  در بیست و چهارمین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل در بخش حمل و نقل مسافر با حضور مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری حمل و‌نقل جاده‌ای و اتحادیه‌ها و صنوف مربوطه گفت:آذربایجان غربی رنگین کمان ادیان و اقوام دردروازه ورودی کریدور‌های بین المللی جنوب شرق، جنوب و شرق به غرب قرار گرفته بطوریکه تمامی کریدور‌های بین المللی نهایتا به سمت اروپا از آذربایجان غربی در مسیر معروف راه ابریشم عبور می‌کند و با توجه به عبور کریدور‌های بزرگراهی جنوب شرق از این استان، آذربایجان غربی به لحاظ حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافر جز مسیر‌های مهم بین المللی است.

ارسلان شکری افزود: این استان از ۱۸ هزار کیلومتر شبکه راه‌های اصلی، روستایی و فرعی برخوردار است و با وجود ۵ پایانه مرزی در آذربایجان غربی و قدیمی‌ترین گمرک در مرز زمینی بازرگان سهم ۲۳ درصدی از مجموع مرز‌های کشور را از آن خود کرده است.

او  با اشاره حمل بیش از ۶۵ درصد کنستانتره کشور از آذربایجان غربی ادامه داد: سالانه ۵ میلیون مسافر در مسیر‌های درون و برون استانی تردد می‌کنند که با توجه به شیوع ویروس کرونا نزدیک به چهل درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از فعالیت ۱۳۰ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری با حدود ۲ هزار و هشتصد ناوگان عمومی خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۵۰ دستگاه اتوبوس و ۹۰۰ دستگاه مینی بوس با ۴۰۰۰ هزار نفر راننده دارای کارت هوشمند را شامل می‌شود که عمر ناوگان اتوبوس ۱۱ سال و جوانتر از میانگین کشوری است.

او افزایش سهمیه لاستیک برای ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر آذربایجان غربی را خواستار شد و گفت: رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ بصورت مستمر برگزار می‌شود و همچنین میز خدمت حمل و نقل بلافاصله با ابلاغ سازمان متبوعه راه اندازی و در حال حاضر جزء استان‌های برتر در خصوص پاسخگویی بوده و از سویی دیگر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقرار گیت‌های ضد عفونی کننده هم اقدامات موثری در استان شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.