برق ادارات پر مصرف در سیستان و بلوچستان قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش مصرف برق و کمبود سوخت نیروگاه‌های تولید برق، مصرف برق ادارات، دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی پایش و برق مراکز پر مصرف قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،خلیل عوض زاده  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستانان تشکیل تیم ارزیاب این شرکت به منظور رصد و پایش چگونگی مدیریت مصرف انرژی در ادارات، دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی خبر داد و اظهارداشت: با تشکیل این تیم مصرف انرژی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت روزانه رصد می‌شود و ادارات پر مصرف به حوزه استانداری معرفی و در صورت عدم رعایت مصرف بهینه انرژی برقشان قطع خواهد شد.

او بیان کرد: این کارگروه شامل ۲ تیم به صورت شبانه روز با بازدید میدانی از سطح ادارات سیستان و بلوچستان چگونگی وضعیت مصرف برق این مراکز را رصد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این طرح با همکاری بسیج ادارات در حال انجام است افزود: پیرو حضور و دیدار فرمانده بسیج ادارات استان در ستاد این شرکت، تمامی فرمانده‌هان و نیرو‌های بسیجی ادارات آمادگی کامل خود را برای همکاری در این طرح اعلام کردند.

او ادامه داد: استفاده حداکثری از نور طبیعی و نظارت بر مصرف روشنایی ساختمان ها، خارج کردن دستگاه‌هایی همچون اسکنر، پرینتر و تلویزیون از حالت آماده به کار، تنظیم درجه حرارت محیط در دمای مناسب (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد)، کاهش درجه حرارت آب گرم مورد استفاده در ساختمان، سرویس به موقع لوله‌ها و اتصالات، تمیز نگه داشتن سطوح وسایل گرمایشی و عایق کاری مناسب تاسیسات، تنظیم برنامه‌ای برای اینکه تاسیسات گرمایشی مرکزی یک ساعت قبل از شروع به کار کارکنان روشن شده و حداقل ۲ ساعت قبل از خروج و تعطیلی اداره خاموش شوند.

با توجه به ضرورت مدیریت مصرف انرژی برق، ساعت کار کارمندان با رعایت قوانین از روز یکشنبه هفتم دی تا اطلاع بعدی بدین شرح است: روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۵ و روز‌های پنجشنبه از ۸ تا ۱۴ خواهد بود.

ساعت کار بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات رسان اعم از آتش نشانی، اتفاقات آب و برق و گاز و موارد مشابه و همچنین بانک‌های استان تابع مقررات و سیاست‌های داخلی تعیین شده توسط ستاد مرکزی است.

همچنین آن تعداد از دستگاه‌های اجرایی واجد شرایط حقوقی مستقل که روز‌های پنجشنبه تعطیل هستند ضمن مدیریت ساعت کار کارکنان در پایان وقت اداری نسبت به برنامه‌ریزی برای حضور کارکنان اقدام کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار