طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی کلنگ احداث ساختمان اصلی پلیس راه زرند- یزد امروز به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، طی مراسمی با حضور خداداد مقبلی معاون فنی و اجرایی و احمد جمشیدی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، علی صادق زاده فرماندار و جمعی از اعضای شورا‌های تامین و اداری شهرستان، کلنگ احداث ساختمان اصلی، محوطه سازی و رمپ خروجی و ورودی پلیس راه زرند_یزد به زمین زده شد.

مقبلی، معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز با بیان اینکه مهم‌ترین مسیر ترافیکی از بنادر جنوبی به مرز‌های شرقی کشور از مسیر زرند_راور می‌گذرد، گفت: با احداث این پروژه، ضریب ایمنی ترافیکی حجم بالای ترانزیت و حمل و نقل بار درون و برون شهری زرند افزایش چشمگیری می‌یابد.

او افزود:با توجه به اینکه شهرستان زرند یک شهرستان معدنی، صنعتی و باغداری است، حجم بالایی از بار معادن پابدانا و تولیدات کارخانجات صنعتی قطران، همچنین محصولات باغ های پسته از طریق جاده‌های این شهرستان به سمت جنوب و بندر عباس حمل می شود، علاوه بر این در بخش حمل ونقل مسافر نیز آمار قابل توجهی مسافر بوسیله ناوگان حمل ونقل مسافربری جاده‌ای از مرکز استان و جنوب کشور به استان یزد و خراسان جنوبی از این مسیر تردد می‌کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور تصریح کرد:با احداث و راه اندازی پلیس راه زرند، یزد نظارت بیشتری بر حمل ونقل کالا و مسافر در منطقه خواهیم‌داشت ومهمترین مزیت آن کنترل دقیق‌تر ناوگان باری است که مواد معدنی را حمل و با حمل اضافه تناژ ضربات قابل توجهی به ساختمان راه‌های برون شهری وارد می‌کنند.

احمد جمشیدی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیز با اشاره به اینکه در تامین اعتبار ساخت پاسگاه پلیس راه زرند، یزد هیچ محدودیتی نداریم، در خصوص بهره برداری از این پروژه زودتر از موعد مقرر اتمام و تحویل، قول مساعد داد.

مصطفی آیت الله موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان هم با اشاره به گستره پهناور استان کرمان و متاسفانه پایین بودن شاخص و رتبه استان کرمان نسبت به استاندارد هر هزار کیلومتر وجود یک پاسگاه پلیس راه در سطح کشور، از در دستور کار قرار گرفتن احداث ۱۰ پاسگاه پلیس راه در سطح استان کرمان خبر داد.

علی صادق زاده، فرماندار زرند در این مراسم با بیان اینکه طی چندسال گذشته در عرصه‌های مختلفی همچون بخش صنعت و معدن توسعه‌های چشمگیری را در سطح شهرستان شاهد بوده ایم، گفت: با بهره برداری از این طرح شاهد کاهش چشمگیر تبعات اجتماعی خصوصا حوادث ترافیکی با حجم بالای ترانزیت حمل بار سنگین در مسیر زرند_راور و یزد خواهیم بود.

او افزود: با راه اندازی کارخانه یک میلیون و هفتصد هزار تنی فولاد زرند ایرانیان تا پایان امسال و تولید شمش فولادی، حجم جابجایی مواد اولیه و محصولات صنایع جنبی فولادسازی به بیش از ۵ میلیون تن بار خواهد رسید.

صادقی با اشاره به پیگیری‌های مجدانه و مذاکرات متعدد فرمانداری از مبادی سازمان راهداری کشور و استان در خصوص تامین اعتبار آغاز این طرح مهم، تصریح کرد: طرح احداث ساختمان پاسگاه پلیس راه زرند_یزد به عنوان اولین پروژه در بین ۵۰ پروژه پاسگاه پلیس راه که قرار بود در سطح کشور از محل اعتبارات ملی ساخته شود، در ردیف مناقصات استانی و تحت کارفرمایی اداره کل راهداری استان قرار گرفت و به بهره برداری خواهد رسید.

صادق زاده گفت: این پروژه از محل اعتبارات ملی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی طی مدت ۱۸ ماه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنا ۴۵۱ مترمربع ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار