دو رأس اسب و الاغ مبتلا به بیماری «مشمشه» در شهرستان خانمیرزا، معدوم و دفن بهداشتی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یونس دریالعل سرپرست شبکه دامپزشکی خانمیرزا گفت: در راستای تشخیص و مبارزه با بیماری مشمشه و انجام تست جلدی و خونگیری در برنامه مبارزه با بیماری‌های مشترک، یک رأس اسب و یک رأس الاغ به علت ابتلای به بیماری مشمشه شناسایی و معدوم شد.

او افزود: بیماری مشمشه یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک انسان و تک سمیان است و این بیماری در انسان با علائمی همچون تب، درد‌های عضلانی و مفصلی، ذات الریه، زخم‌های جلدی به همراه ترشحات چرکی دیده شده و در برخی موارد آبسه در طحال، کبد و ریه‌ها نیز مشاهده می‌شود.


بیشتر بخوانید


دریالعل اضافه کرد: این بیماری در تک سمیان با علائمی مانند تب، تنگی و صدا دارشدن تنفس، افسردگی و کاهش وزن، ضایعاتی در بینی با ترشحات سروزی و چرکی و افزایش قطر و برجسته شدن عروق لنفاوی و ... همراه است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری مشمشه جزو بیماری مشترک بین انسان و دام است در صورت بروز سبب به خطر افتادن بهداشت عمومی می‌شود لذا از مردم درخواست داشتند قبل از حمل و جابجایی هرگونه دام و بخصوص تک سمی‌ها به شهرستان ضمن ارائه درخواست حمل دام به شبکه دامپزشکی و اطمینان از سلامت دام‌ها اقدام به حمل و جابجای دام به شهرستان نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.