محمد محسنی گفت: مانور سراسری تعدیل روشنایی معابر و مقابله با برق‌های غیر مجاز و ارز رمز با حضور ۴۲ تیم عملیاتی، طی دو روز در شمال استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محسنی، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: مانور سراسری تعدیل روشنایی معابر و مقابله با برق‌های غیرمجاز و رمز ارز‌ها با حضور ۴۲  تیم عملیاتی روز پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ دی ماه در مناطق مختلف شمال استان کرمان برگزار شد.

 او افزود: در این مانور که با هدف مدیریت مصرف و کنترل وضعیت انرژی در مناطق مختلف استان اجرا شد، لامپ‌های پرمصرف در خیابان‌ها و بلوار‌ها با لامپ کم مصرف جایگزین و روشنایی معابر به صورت زیگزاگی تغییر یافت تا در مصرف برق صرفه جویی شود.

محسنی بیان کرد: برای کنترل میزان مصرف و مدیریت در شرایط کنونی از ابتدای امسال، مانور‌هایی برای رفع نواقص در سیستم و نوسازی شبکه آغاز شده و در هر دوره، بخشی از مشکلات برطرف می‌شود تا زمینه بهینه سازی مصرف و توزیع مهیا شود.

او بهسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده توزیع برق، اصلاح و مدیریت انرژی شبکه‌های روشنایی معابر، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه و افزایش میزان رضایتمندی مشترکان را از مهم ترین اهداف برگزاری این مانور‌ها ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه این سومین مانور اصلاح شبکه توزیع طی امسال است که با رویکرد اصلاح و تعدیل روشنایی معابر و استانداردسازی ولتاژ مشترکین برق انجام می‌شود، قطعا منجر به ایجاد ظرفیتی به عنوان نیروگاه مجازی برق خواهد بود و آثار مثبتی در کاهش مصرف سوخت گاز نیروگاه‌های تولید برق، در فصل سرد سال خواهد داشت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان از اصلاح و بهسازی بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ چراغ روشنایی معابر در سه ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: در مانور سراسری پیک بار زمستان و با هدف کاهش مصرف انرژی برق، بیش از ۳ هزار چراغ روشنایی معابر در سطح شمال استان اصلاح خواهد شد.

او بیان داشت: با اشاره به برودت هوا و افزایش مصرف گاز در روز‌های سرد زمستان، گاز کمتری به نیروگاه‌ها می رسد که این  امر منجر به کاهش تولید برق می شود؛ بنابراین صنعت برق برای تامین برق پایدار و مطمئن و خدمات رسانی به مشترکین برق در سراسر کشور با مانور تعدیل روشنایی معابر و کاهش مصرف انرژی برق به تامین سوخت نیروگاه‌ها کمک خواهد کرد.

محسنی با اشاره به پویش صنعت برق همیشه بیدار گفت: کارکنان صنعت برق به عنوان ایثارگران خاموش در ایام تعطیل و شرایط سخت کرونایی با رعایت توصیه‌های بهداشتی به‌ صورت شبانه روزی در حال تلاش برای اصلاح، توسعه و پایداری شبکه‌های توزیع هستند و امیدواریم بتوانیم ضمن عبور موفق از پیک بار زمستان، انرژی برق را بدون وقفه به مردم ارائه کنیم.

او از نصب ۴۰ دستگاه کنتور هوشمند در ادارات شمال استان، برای کنترل و نظارت مصرف انرژی برق و همچنین همکاری هزار و ۵۰۰ مشترک کشاورزی با میزان ۱۵۲ مگاوات ساعت در پیک بار زمستان خبرداد و افزود: با اعمال الگو‌های بهینه مصرف برق در پیک بار از سوی فعالان بخش صنعت و کشاورزی در شمال استان،  این مصرف کنندگان از شرکت توزیع برق پاداش دریافت خواهند کرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان از همکاری مراکز قانونی و مجاز استخراج ارز رمز در شمال استان هم خبر داد و گفت: در مانور دیروز هم فعالیت چند مرکز استخراج رمز ارز در شمال استان با هدف کنترل پیک بار زمستان متوقف شد.

او افزود: مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز در واحد‌های صنعتی، سوله‌های صنعتی، منازل، چاه‌های کشاورزی، دامداری ها که به صورت غیرمجاز نسبت به استفاده از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز اقدام می کنند، شناسایی و همگی تعطیل و متوقف خواهند شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.