رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: پس از بارش برف در دو روز گذشته ۶۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری، ۶۰ کیلومتر در محور مهاباد- سردشت، برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

خادمی افزود: هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه‌های "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد سردشت به ۲۵ سانتی‌متر و دید افقی نیز به کمتر از ۵۰ متر رسیده و در سایر محور‌های این شهرستان ارتفاع برف حدود ۱۵ سانتی‌متر و دید افقی کمتر از ۱۰۰ متر گزارش شده است.

او ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی و به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد بیان کرد: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" (گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.

خادمی اضافه کرد: برای اجرای طرح زمستانی، امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.