رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در جریان سرشماری زمستانی پرندگان، ۱۸۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در تالاب کانی برازان شناسایی شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در جریان سرشماری سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان تاکنون ۱۸۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی از جمله اردک سر سبز، اردک مرمری، انواع کاکایی، چنگر، خوتکا، حواصیل خاکستری، فیلوش، فلامینگو و انواع غاز سانان شناسایی و مشاهده شده است.

سخنور با بیان اینکه همزمان با برنامه سرشماری ملی پرندگان، تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی این شهرستان سرشماری شد، افزود: با حضور رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل در محل اولین سایت پرنده نگری کشور، سرشماری نیمه زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی انجام شد.

بیشتر بخوانید

او اضافه کرد: این سرشماری همزمان با سراسر کشور با هدف شناسایی گونه‌ها و همچنین تنوع گونه‌ها و تراکم آن‌ها از چهاردهم دی ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: به دلیل امنیت و تغییر شرایط اقلیمی تالاب، هر ساله تعداد بسیاری از انواع پرندگان در گونه‌های مختلف در فصل سرما برای استراحت و تغذیه به این تالاب مهاجرت می‌کنند به طوری که تنوع پرندگان در این تالاب در زمستان به حداکثر خود می‌رسد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.