مسئول ترویج و آموزش مدیریت جهاد کشاورزی چناران گفت: کلاس آموزشی کود‌های بیولوژیک با حضور کشاورزان پیشرو و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهزاد تدینی فر مسئول ترویج و آموزش مدیریت جهاد کشاورزی چناران هدف از برگزاری کلاس آموزشی کود‌های بیولوزیک را آشنایی بیشتر کشاورزان و کارشناسان با کود‌های بیولوژیک و ارتقاء سطح علمی آن‌ها بیان کرد و گفت :مصرف بی رویه کود‌های شیمیایی موجب عدم تعادل عناصر و مواد غذایی موجود در خاک، کاهش بازده محصولات کشاورزی خواهد شد، به همین منظور واحد ترویج این مدیریت اقدام به برگزاری کلاس آموزشی کود‌های بیولوژیک با همکاری بخش خصوصی نمود.

او افزود: مدرس این کلاس آقای نوری در خصوص کود‌های بیولوژیک با ارائه پاورپوینت مطالبی را توضیحاتی دادند.

مسئول ترویج و آموزش مدیریت جهاد کشاورزی چناران ادامه داد: مدیریت کود مزارع و باغات نقش مهمی در موفقیت کشت گیاهان و درختان دارد. کاربرد کود‌های زیستی در تولید این گیاهان با هدف کاهش مصرف نهاده‌های شیمیایی و همچنین افزایش حاصلخیزی خاک و بهبود رشد گیاه، از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
تدینی فر بیان کرد: استفاده مکرر از کود‌های شیمیایی و عدم حفظ حیات خاک همراه با شیوه‌های دیگر کاملاً مخرب حیات و زندگی موجودات خاکزی هستند، لذا منجر به کاهش ویتامین‌ها و دیگر ترکیبات گیاهان می‌شوند که این موجودات در تولید آن‌ها نقش موثری دارند.
 
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.