مردم آذربایجان غربی عزادار بنت نبی اکرم (ص) ‏

همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) سراسر آذربایجان غربی ‏غرق در عزا و ماتم است‎.

‏به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از  ارومیه، عاشقان ولایت و امامت امروز در ‏سوگ دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) اشک ماتم می‌ریزند، در حالیکه امسال شیوع ویروس کرونا به برپایی ‏مراسمات سایه افکنده و عزای بانوی دو عالم رنگ غربت به خود گرفته‌است، اما دلسوخته گان ولایت در ‏سراسر استان آذربایجان غربی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در عزای شهادت حضرت فاطمه (س) ‏اشک ماتم ریختند.

در ارومیه نیز از صبح امروز با سیاه پوش شدن خیابان ها مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد سینه زنی هیات‌های مذهبی با رعایت فاصله اجتماعی در اصلی‌ترین خیابان ارومیه امروز نشان داد که شور این عزارداری در این شهر توام با شعور آمیخته است.

در اکثر خیابان‌ها و معابر اصلی شهر ارومیه بیرق عزا بر افراشته شده و اکثر حسینیه‌ها و مساجد در این روز‌های کرونایی به جای برگزاری تجمع رویکرد دیگری را برگزیدند؛ در یک اقدام قابل تحسین هیات‌های مذهبی ارومیه اقدام به طبخ غذا و توزیع آن در مناطق محروم کردند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری وسینه زنی درمقابل مسجد جامع شهرستان سلماس برگزار شد.
بهمین مناسبت پخت غذای گرم به تعداد ۱۲۰۰ پرس در حوزه علمیه امام علی (ع) توسط طلاب و روحانیون این مرکز با همکاری خیرین بین نیازمندان  آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع شد.

به همین مناسبت مردم ولایت مدار و فاطمی شهرستان‌ تکاب در ماتم بانوی بزرگوار اسلام  حضرت زهرا(س) با راه ‏اندازی دستجات عزاداری و در قالب دسته جات سینه زنی، مسیر مصلا تا مسجد جامع این شهر را عزاداری ‏کردند. ‎

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا دخت نبی اکرم (ص) در شهر محمدیار شهرستان نقده ۱۲ نانوایی به تعداد ۳۶ ‏هزار قرص نان صلواتی بین مردم توزیع کردند.

دلسوختگان و عاشقان ولایت و امامت در شهرستان میاندوآب نیز با توزیع غذای نذری، بسته‌های ‏معیشتی و نان صلواتی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و همچنین عزاداری خیابانی ارادت قلبی خویش را ‏به دخت نبی مکرم اسلام، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) ‏نشان دادند. ‏

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.