حریرچی گفت: با منع سفر به کشور‌های خارجی که ویروس‌های جهش یافته در آن‌ها مشاهده شده است از ورود ویروس کرونا به کشور جلوگیری شد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: نکته مهم این است  همانطوریکه در هر کشور دیگر یک ویروس می‌تواند تغییر یابد، همین مساله هم می‌تواند در کشورمان رخ داده و تغییر جدیدی در آن ایجاد شود به همین دلیل می‌تواند همین تغییر پذیری، میزان بیماریزایی و سرایت پذیری آن را افزایش دهد.

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل اصول سه گانه "شفا" یعنی شستشوی دستها، فاصله گذاری اجتماعی، فیزیکی، اجتناب از تردد‌ها و استفاده از ماسک باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید

حریرچی افزود: همه ویروس‌های جهش یافته فقط یک راه مقابله دارند و آن هم همان استفاده از اصول سه گانه " شفا" همچنین تزریق واکسن در زمان مناسب است.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مهار ویروس‌های نوظهور و جهش یافته گفت: با اعمال محدودیت‌ و منع سفر به کشورهای انگلستان، آفریقای جنوبی، برزیل و ژاپن که ویروس‌های جهش یافته در آنها مشاهده شده است از ورود  ویروس جدید به کشور جلوگیری شد.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه شیوع ویروس کرونا در سطح کشور نزولی شده که در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان زنجان نیز چنین وضعیتی نمود دارد.

او با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در استان زنجان نیز گفت: ۲ عنصر مهم همکاری مردم و تدابیر مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی استان به ویژه در انجام تست و کشف موارد اولیه و رعایت دستور العمل های  اجتماعی زنجان از جمله استان‌های پیشرو کشور است.

حریرچی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر وقت بهره برداری بیشتر از اصول طرح شهید قاسم سلیمانی در کشور است، افزود: با این اقدام می‌توان شعله‌های کوچکی از ویروس کرونا را که باقیمانده به نحو مناسبی کنترل کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
ورود به خارج یاورود به داخل چی گفتی شما هرروز سفرخارجی داری بخوصوس انگلیس اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۸ دی ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
کدام منع رفت و آمد چند تا مرز بسته بوداونم باز گشایی شده استان آذربایجان غربی تنها دستاورد هم مرزی با سه کشور و تنها مرز زمینی با اروپا ببراش در زمان جنگ حمله عراق به شهرهای این استان بوده مثل بمباران سردشت وبعد جنگ هیچ تلاشی برای آبادانی اون تز قابلیت هم مرز بودن با اروپا نشد چرا باید خط آهن ایران به جای عبور از مرکز استان و اتصال به سرو و ترکیه به عنوان نزدیکترین مسیر از تبریز عبور کنه حالا هم دردسر هم مرزی باز ورود انواع بیماریها
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۲۰:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
مردم منتظر موج جدید باشید میخوان فوتی ها رو ببرن بالا تا واکسن صهیونیستی وارد کنن نفوذی ها دارن جولان میدن و میخوان تزریق واکسن رو اجرا کنن
سربازان پیاده نظام دشمن در داخل میخواد مردم رو بترسونه واکسن وارد و تزریق کنن
از اول کرونا اطبای طب سنتی و اسلامی ایرانی گفتن ما دارو داریم و روش درمان عوض اینکه قبول کنن و آزمایش شروع کردن به تمسخر و شاید خوندنشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
همین روش راادامه دهید، موفق باشید!؟
Qatar
سعید
۱۶:۴۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
به فرض که حرف های جناب حریرچی درست.
شما که بلد بودید چرا از اول اجازه دادید کرونا بیاد داخل؟
الان دیگه مطمئنید که با این کار ویروس جهش پیدا نمی کنه؟
خوب حالا تا کجا می خواین این استنداپ کمدی را ادامه بدهید؟یک سال که خون مردم را در شیشه کردید به اسم حمایت از سلامتی اما هم مردند،هم بیمار شدن،هم اقتصادشان بد و بدتر شد و فقیر تر شدن هم تنها تفریحشان که دیدن فامیل و پاک و کوه دشت بود از انها گرفتید ،ببینم چند روز دیگر ،چند ماه دیگر،چند سال دیگر می خواهید قبول کنید که بشر همانطور که نمی تواند جلوی زلزله و سیل را بگیرد ،نمی تواند جلوی این بیماری های اپیدمی به ایستد
این توهم که بتوانید کرونا را شکست دهید مثل توهم شکست اراده خداوند است،فقط می توان با رعایت اصول بهداشت فردی کامل نوعی هم زیستی با این ویروس داشته باشیم و راضی شویم به رحمت خداوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
کرونای اینگلیسی اومد و رفت ،همون فوتی های روزانه دو هزار نفر ، که شما 600 اعلام میکردی
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۳۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
خدااااااااااااااا قووووت به مسؤلین زحمت کش و غیووور وزارت بهداشت
نفر با دو تا پرواز جابجا کردن وارد ایران میشه، یعنی شما این رو متوجه نشدید!!!!!!
Canada
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
.یکی میگه تا خالا ۴.۵ نفر گرفتن . این یکی میگه نه.... حداقل هماهنک گنید. باهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
پس اینکه میگن ویروس کرونای انگلیسی تو ایران پیدا شده چیه؟!