معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان گفت:امسال ۱۲ اتاق ویژه دادرسی الکترونیک در زندان‌های کردستان راه اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی رشیدی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: سه اتاق ویژه دادرسی در زندان مرکزی سنندج، در زندان‌های کامیاران و سقز هر کدام ۲ مورد، در کانون اصلاح و تربیت سنندج، زندان‌های مریوان، بیجار، قروه و بانه هر کدام یک اتاق ویژه دادرسی ایجاد شده است که زندان بانه آخرین و جدیدترین موردی بوده که راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مراکز گامی ارزشمند و قابل تقدیر است ،افزود: این امر در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضاییه بوده و تسهیل دسترسی مردم به عدالت و افزایش رضایت مندی عمومی از دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

رشیدی گفت: هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضایی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش هزینه، پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده هایشان است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: با افتتاح این مکان اختصاصی، زندانیان از این پس می‌توانند تمامی درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از این طریق به واحد‌های قضایی مربوطه ارسال و متعاقبا از نتایج آن مطلع شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.