مهمترین حوادث استان اردبیل در روز دوشنبه ۲۹ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۱۲ دستگاه ماینر غیر مجاز در اردبیل/ ۷۶۵ تن نهاده‌های دامی قاچاق در اردبیل کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز دوشنبه ۲۹ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۱۲ دستگاه ماینر غیر مجاز در اردبیل

مدیر امور سه برق اردبیل گفت: تاکنون ۲۱۲ دستگاه ماینر غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی در اردبیل کشف و ضبط شده است.

واحدی با بیان اینکه ۱۲ دستگاه از این مقدار امروز کشف شده است افزود: در پی افزایش غیر عادی مصرف برق و آسیب به تجهیزات شبکه برق اردبیل، با بررسی کارشناسان و همکاری پلیس محل استخراج بیت کوین در یکی از محلات شهر اردبیل کشف شد.

او بیان کرد: با هماهنگی بین مدیر عامل توزیع برق، مدیر کل دادگستری و عوامل انتظامی اردبیل به محل مراجعه و این دستگاه‌ها جمع آوری شد.

مدیر امور سه برق اردبیل ضمن درخواست از مردم برای گزارش موارد فعالیت دستگاه ماینر افزود: با توجه به کمبود تولید انرژی که شاهد خاموشی هستیم متاسفانه دستگاه استخراج رمز ارز‌ها مشکلات مضاعفی بر سیستم تحمیل کرده است.

دستگاه ماینر برای استخراج رمزارز‌ها اعم از بیت‌کوین یا سایر ارز‌های رمزنگاری شده کاربرد دارد که استفاده از آن‌ها مصرف بالای برق و فشار به شبکه‌های تولید و توزیع برق را به دنبال دارد.

۷۶۵ تن نهاده‌های دامی قاچاق در اردبیل کشف شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ۷۶۵ تن نهاده‌های دامی قاچاق به ارزش تقریبی ۱۶ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل کشف و ضبط شد.

سردار حسینی از تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه اخلال گران امنیت و نظم اقتصادی در احتکار کالا و اجناس خبر داد.

او با اشاره به شناسایی ۳ شرکت که مسئولان آن از تحویل نهاده‌های دامی یارانه‌ای به مرغداران و دامداران خودداری و قصد دستیابی به سود بیشتر از طریق فروش آزاد را داشتند؛ افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از اطمینان از فعالیت مجرمانه مسئولان این شرکت‌ها و پس از هماهنگی قضائی و با همراهی کارشناس سازمان جهاد کشاورزی به آدرس این شرکت‌ها اعزام؛ که پس از بازرسی‌های به عمل آمده از انبار‌های این ۳ شرکت ۷۶۵ تن نهاده‌های دامی از نوع جو و کنجاله سویا که به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود؛ کشف گردید.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه نهاده‌های دامی کشف شده پس از هماهنگی‌های لازم تحویل مرغداران و دامداران شد؛ تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش کشفیات به دست آمده ۱۵ میلیارد و ۷۹۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه اقدام ماموران پلیس امنیت اقتصادی موجبات رضایتمندی مسئولان استانی را به همراه داشت؛ تصریح کرد: در رابطه با کشفیات به دست آمده پرونده تشکیل و اقدامات قانونی در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.