مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: امسال بیش از ۹۶ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی استان بر اساس اظهارات مؤدی و بدون رسیدگی عیناً مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان، اعتمادآفرینی در جامعه و تعامل با مودیان را اصلی‌ترین سیاست دستگاه مالیاتی عنوان کرد و گفت: در این زمینه، یکی از جهت‌گیری‌های اساسی نظام مالیاتی، تعامل و تفاهم با مودیان است و بر همین اساس، به‌منظور تکریم و جلب رضایت مودیان مالیاتی و گسترش فرهنگ خود اظهاری، امسال بیش از ۹۶ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی استان بر اساس اظهارات مؤدی و بدون رسیدگی عیناً مورد پذیرش قرار گرفت.

حوائج خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب توافق براساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، علاوه برافزایش رضایت عمومی وترغیب و تشویق مودیان به خود اظهاری داوطلبانه، زمان کافی در ادامه سال برای بررسی و شناسایی پرونده‌های بزرگ و فعالیت‌های مکتوم را برای همکاران مالیاتی فراهم می‌کند.

این مسوول همچنین افزود: با این سیاست راهبردی، بخش زیادی از انرژی و فرصت همکاران ما در اداره کل امور مالیاتی آزاد می‌شود تا در بخش‌های دیگر خصوصا فرار مالیاتی و موارد اجتناب از پرداخت مالیات تمرکز کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه صدور حداکثری اوراق قطعی، موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و کاهش زمان قطعیت پرونده‌های مالیاتی می‌شود، گفت: اگر خود اظهاری و فرهنگ پرداخت مالیات بین مودیان رواج یابد، شاهد مواردی ازجمله کاهش فرار مالیاتی و افزایش اعتماد و رضایت‌مندی مودیان و توسعه عدالت مالیاتی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار