معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان سال ۱۲ ایستگاه و چند ورودی جدید به شبکه حمل و نقل مترو اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم تکمیل ورودی های ایستگاه «کمیل» و راه اندازی ورودی مستقل ایستگاه «مهدیه» برای افراد کم توان جسمی و حرکتی ، اظهار کرد: امیدواریم اقداماتی که توسط حوزه حمل ونقل ترافیک در حال انجام است تاثیر مثبتی روی هوای پاک داشته باشد و ۱۸ دستگاهی که در قانون هوای پاک مسئولیت دارند به تعهدات و وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به افتتاح دومین ورودی ایستگاه مترو کمیل گفت: ورودی غربی در سال ۹۷  افتتاح شده و دو سال زمان برد تا ورودی شرقی که در محدوده منطقه ۱۱ است افتتاح شود حدودا ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این ورودی هزینه شده و هشت پله برقی و دو آسانسور در راستای مناسب سازی ایستگاه برای معلولان تعبیه شده است.

هاشمی تصریح کرد: ورودی غربی در منطقه ۱۰ و ورودی شرقی در منطقه ۱۱ است و مناطق شرقی نواب را به راحتی پوشش می دهد  خیلی از ایستگاه ها ورودی دوم ندارند یا به دلیل نداشتن پله برقی و آسانسور و نبود طراحی مسیر نابینایان مناسب سازی نشدند که باید  این مهم با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری بیان کرد: تعهد داریم که تا پایان سال ۱۰ ایستگاه دیگر را افتتاح کنیم با تزریق محل اعتبارات سهم دولت و همچنین منابع غیر نقد شهرداری تهران امید است پنج ایستگاه در بهمن و پنج ایستگاه هم در اسفندماه به بهره برداری برسند.

هاشمی با بیان اینکه  تجهیزات مترو خارجی است گفت: شاید افتتاح  یک الی دو ایستگاه به سال ۱۴۰۰ موکول شود اما تمام تلاشمان این است که تا پایان سال با تلاش همکاران و با اختصاص منابع در اختیار به تعهدات خود عمل کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد سال ۹۹ یکی از سال‌های خوب تهران خواهد شد و ۱۲ ایستگاه و چند ورودی جدید به شبکه حمل و نقل اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به بودجه مترو در سال آینده نیز اظهار کرد: شهردار تهران  قول داده است که اعتبارات حمل ونقل در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری را  قبل از ارسال به شورا بهتر کند و در این راستا جلساتی با حوزه معاونت برنامه ریزی برگزار شده تا این ارقام اصلاح شود ولی از محل اعتبارات غیر نقد و اعتبارات مربوط به اوراق مشارکت دست و بال ما بسته نیست و امید است سال آینده بهتر از امسال کار کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار