یک کارشناس صنعت خودرو گفت:خودروسازان ایرانی به جای استفاده از پلتفرم و طراحی داخلی، همچنان به مونتاژکاری ادامه می‌دهند.

ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: برای مونتاژ کار شدن خودروسازان باید جوانب مختلف را در نظر بگیریم البته یکی از روش های خودروساز شدن این است که از فرآیند مونتاژ کار را شروع کنیم.

او بیان کرد: خودروسازان بزرگ، مانند تویوتا و هوندا از خودروسازان آمریکایی تکنولوژی ساخت خودرو را دریافت کردند، کیا و هیوندای هم مدتی محصولات خودروسازان دیگر را مونتاژ می کرد و بعد از گذشت بازده زمانی خیلی از روش ها را در شرکت خود بومی سازی کرد. 

این کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت های مختلف برای روش تولید و ارزیابی کیفیت و مونتاژ برنامه هایی دارند که پیاده سازی همان برنامه ها  زمان بر است. نکته این است که این دوران برای خودروسازان زمان گذر محسوب می شود و در تمام کشورها بعد از اینکه زمان گذار طی شد، خودرو ساز به سمت توسعه محصولات خود می رود اما در کشور ما این اتفاق رخ نداده است و در همان توسعه مونتاژ مانده ایم. 


بیشتر بخوانید


خلخالی تشریح کرد: مشخص است که چرا به سمت مونتاژ رفته ایم،زیرا همه خودروسازان در ابتدا این روش را انتخاب کرده اند و به مرور مسائل تولید، کیفیت و نظام های مربوط به تولید خودرو را ارتقا دادند اما ما در همین کار مونتاژ مانده ایم و نتوانستیم محصولات را توسعه دهیم. 

او ادامه داد:اگر خودروسازان محصولاتشان را با پلتفرم متعلق به خود طراحی  کنند، یک مزیت اقتصادی برای آنها محسوب می شود اما خودروسازان داخلی به این شکل عمل نکرده اند و متاسفانه مونتاژکاری را ادامه داده اند و به فکر بومی سازی محصولات نیوفتاده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
چهل سال سرهم بندی کردید وگفتید تولید می کنیم تازه به مونتاژ رسیدید
آخرین اخبار