حجت ‌الاسلام کریمی تبار به پیشرو بودن و مسئولیت پذیری ناجا در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پیشرو بودن ناجا در ماموریت اربعین حسینی، ستودنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت ‌الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام در دیدار با جانشین معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، گفت: اربعین حسینی (ع) فرصت مهمی برای ترویج اخوت اسلامی و معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی به جهانیان است.

او افزود: مردمداری و تکریم زائران از مهمترین ویژگی پلیس جمهوری اسلامی ایران است و کارکرد نیروی انتظامی مبتنی بر رفتار‌های جمعی، مشارکتی و پیشگیری اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه  پلیس ما یک پلیس ولایی و از بطن مردم است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در اربعین سال‌های گذشته خوش درخشید و توانست این ماموریت بزرگ، سنگین و طاقت فرسا را بدون هیچگونه مشکلی به سرانجام برساند.

او در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت و عملکرد پلیس استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: عملکرد مثبت انتظامی استان ایلام، نشانگر تلاش و کوشش صادقانه کارکنان خدوم انتظامی ایلام و تعامل و همکاری مردم برای حفظ نظم و امنیت است.

کریمی تبار با اشاره به اینکه در ماموریت بزرگ اربعین بین نیرو‌های نظامی، انتظامی و همچنین سایر نهادهای، دولتی و غیر دولتی هماهنگی و تعامل خوبی وجود دارد، اظهار کرد: حضور میدانی فرماندهان نظامی و انتظامی در بین مردم، ضمن افزایش احساس امنیت، همبستگی و انسجام ملی را به دنبال دارد، لذا پلیس امروز یک پلیس اجتماعی است.

او  به پیشرو بودن و مسئولیت پذیری ناجا در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: مدیریت ناجا در بحث اربعین قابل تقدیر است و ناجا با شروع زود هنگام، رایحه خوش اربعین را در فضای کشور منتشر کرد.

او به نقش تاثیرگذار اقدامات فرهنگی در خلال اربعین اشاره کرد و ادامه داد: جاذبه امام حسین (ع)، تمام آزادی خواهان و مسلمانان جهان را به سوی خود جذب می‌کند، لذا برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت در بین کشور‌ها، بایستی بخشی از بودجه اربعین به برنامه‌های فرهنگی اختصاص داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از اهتمام ویژه ناجا برای برگزاری ماموریت اربعین حسینی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با تلاش‌های گسترده‌ای که این نیروی خدمتگذار آغاز کرده است، با فراهم شدن شرایط لازم برای سفر معنوی اربعین حسینی و ریشه کنی ویروس کرونا، شاهد حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در استانمان باشیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.