مجمع جهانی اقتصاد از سخنرانی شی جین پینگ، امانوئل مکرون و نارندرا مودی و مرکل در نشست مجازی داووس سوئیس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد به خلاف مراسم اقتصادی سالیانه این مجمع که معمولا در تفرجگاه اسکی در داووس سوئیس برگزار می‌شود، امسال این نشست آنلاین برگزار خواهد شد و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و نارندرا مودی، نخست وزیر هند از سخنرانان این مراسم هستند.

سازمان جهانی اقتصاد که در ژنو سوئیس مستقر است، اعلام کرد در این کنفرانس که از تاریخ ۲۵ ژانویه تا ۲۹ ژانویه برگزار می‌شود، «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن و «اورزولا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز شرکت خواهند داشت.

این نشست قرار است در حالی برگزار شود که اقتصاد جهانی در بدترین حالت خود در میان همه گیری کرونا و مشکلاتی نظیر بیکاری و نابرابری‌ها قرار دارد.

همچنین قرار است رؤسای اجرایی بیش از ۵۰۰ شرکت در این نشست مجازی حضور داشته باشند. نشست مجمع جهانی اقتصاد هرساله در ماه ژانویه در تفرجگاه زمستانی داووس برقرار می‌شود و مقامات بانک مرکزی کشور‌های جهان، مدیران اجرایی شرکت‌ها علاوه بر میلیاردر‌های جهانی و مقامات مشهور در آن حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار