مسوولان برای پرکردن اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی کنند

فرماندار راسک گفت: مسوولان برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کنند تا در زمان شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شاهد بروز مشکلاتی در جامعه نباشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سلیم کدخدا فرماندار راسک در نشست ستاد ساماندهی جوانان و شورای ورزش همگانی راسک اظهارداشت: در صورت بی تفاوتی نسبت به مدیریت اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، این مهم اثرات منفی و ماندگار آن غیر قابل اجتناب خواهد بود، چون سردرگمی و بلاتکلیفی این قشر آسیب‌های فرهنگی اجتماعی و شخصیتی را در سطح جدی متوجه آنان خواهد کرد.

او افزود: دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی‌حرفه‌ای و امدادی از طریق دستگاه‌های مرتبط مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد و آموزش و پرورش به موازات پیگیری مباحث آموزشی جمعیت دانش آموزی شهرستان از بستر سامانه شاد امکان بارگذاری و ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی سایر دستگاه‌های عضو ستاد ویژه نوجوانان را فراهم سازد.

فرماندار راسک بیان کرد: اداره آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فعال سازی کارگاه‌های مهارت آموزی ویژه جوانان متقاضی و جویای کار محلی را بصورت محدود و با رعایت پروتکل‌ها و ملاحظات بهداشتی فعال کند و همچنین کمیته امداد و بهزیستی با استفاده از منابع اعتباری تحت اختیار برنامه‌ریزی لازم را برای پیگیری و اجرای طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در دستور کار قرار دهد.

او با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی با هماهنگی متقابل اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های ویژه مدیریت اوقات فراغت جوان و نوجوان را با بهره‌گیری از ظرفیت همه انجمن‌های فعال زیر مجموعه در فضای مجازی طراحی و دنبال کند افزود: اداره ورزش وجوانان با همکاری و حمایت فرمانداری از فرصت و قابلیت تشکل‌های مردم نهاد ثبت شده برای جهت‌دهی و سامان بخشی فعالیت‌های مربوط در راستای اهداف تعیین شده به نفع تقویت و مدیریت اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کند.

کدخدا از مسوولان خواست سمن‌ها در تمامی جلسات ستاد برای طرح نظرات و ارائه پیشنهاد دعوت شود و دفتر امور بانوان فرمانداری اهم طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی مرتبط با اوقات فراغت بانوان در زمستان جاری را از حوزه بانوان دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان اخذ و جمع بندی و به دبیرخانه ستاد اعلام کند.

وی گفت: پیگیری اجرا و اتمام پروژه چمن مصنوعی زمین فوتبال پیشین به‌عنوان اولویت از طریق بخشداری و اداره ورزش و جوانان تا حصول نتیجه در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار راسک از شهرداران تابعه خواست طرح‌ها و پروژه‌های جاری یا بالقوه ورزشی بهبود دهنده شاخصه‌های این بخش در حوزه مدیریت شهری متبوع را به فرمانداری و اداره ورزش اعلام کنند.

او استفاده و فعالیت اماکن ورزشی بصورت کاملا محدود و با رعایت جدی ملاحظات بهداشتی صرفا به قصد پیگیری برنامه‌های ابلاغی ورزشی مجاز اعلام شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار