رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۶ هزار و ۲۹۰ دستگاه خودرو در مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک کارت معاینه فنی دریافت کردند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در سه ماهه سوم سال جاری ۷ هزار و ۶۴۲ دستگاه انواع خودرو‌های سواری و وانت به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۹۰ دستگاه گواهی قبولی معاینه فنی دریافت نموده اند.

سخنور افزود: با توجه به نقش مهم مراکز معاینه فنی خودرو‌ها در سنجش آلاینده ها، در این مراکز سالم بودن وسیله نقلیه از هر حیث به ویژه تنظیم بودن موتور و نبود روغن سوزی، تست آلایندگی، ترمزها، کمک فنر‌ها و وضعیت ظاهری خودرو بررسی می‌شود.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول با بیان اینکه ماهانه در مهاباد به طور متوسط برای سه هزار دستگاه خودرو برگ معاینه فنی صادر می‌شود، اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی، مراکز معاینه فنی خودرو در راستای کنترل عملکرد واحد و بررسی آماری آن‌ها هر ماه یک بار تحت پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرند.

۲ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک در مهاباد هم اکنون فعالیت دارند که پایش این مراکز بر عهده اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان است.

انواع تست شامل آزمایش موتور، آلایندگی، سیستم ترمز، فرسودگی، تست ظاهری بدنه، نور چراغ‌ها و لاستیک‌ها، لقی فرمان، جلوبندی و کنترل شیشه‌ها از جمله این اقدامات نظارتی است که در حین بازدید از وسایط نقلیه مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.