رئیس مرکز بهداشت اندیمشک گفت: در اجرای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳ دسته تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در حال انجام است.

فریدون کاظمی رییس مرکز بهداشت اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در اجرای طرح مراقبتی و نظارتی مربوط به بیماری کووید ۱۹ و خدمات سرپایی با حضور کارشناسان مرکز بهداشت و مشارکت بسیج جامعه پزشکی، داوطلبان هلال احمر و داوطلبان ناحیه مقاومت بسیج در تیم‌های مراقبتی، غربالگری و بیماریابی فعال به شیوه محله و خانواده محور صورت می‌گیرد.

او افزود: علاوه بر داوطلبان سلامت تیم‌هایی متشکل از پزشک پرستار و بهیار درصورت نیاز و بر اساس گزارش سایر تیم‌های مراقبتی به درب منازل افراد مشکوک یا مبتلا یا دارای بیماری زمینه‌ای مراجعه خواهند کرد و به همشهریان عزیز توصیه می‌شود با تیم‌های سلامت همکاری لازم را داشته باشند.

کاظمی در خصوص قرنطینه معکوس بیان داشت: افرادی که سالم هستند و جزو گروه‌های پرخطر مثل مادران باردار، سالمندان، افراد دیابتی و گروه‌های آسیب پذیر هستند توصیه می‌شود اصول قرنطینه خانگی را رعایت نموده واز حضور در جا‌های شلوغ اجتناب کنند و بر اساس ارزیابی صورت گرفته در سطح دنیا ۸۳ درصد موارد ابتلا در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد.

رئیس مرکز بهداشت اندیمشک تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون تیم‌های نظارتی با همکاری سایر دستگاه‌ها در قالب تیم‌های بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی انجام دادند و تعدادی واحد صنفی نیز به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی تعطیل شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام گرفته از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و ادارات، حدود ۹۰ درصد آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و به تمامی مادران باردار توصیه می‌شود، توجه ویژه‌ای به مراقبت‌های دوران بارداری داشته باشند و حتما با هماهنگی قبلی برای دریافت خدمات بهداشتی به پایگاه‌های سلامت مراجعه نمایند و در صورت بروز علائم بیماری (تب، سرفه خشک، گلو درد، سردرد، خستگی و تنگی نفس) حتما با پایگاه سلامت خود یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته تا جهت دریافت خدمات مورد نیاز راهنمایی شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.