رییس اداره منابع آب اردستان گفت: ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز با تلاش نیروهای حفاظت منابع آب شهرستان اردستان شناسایی و مسدود شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهنام هوایی رییس اداره منایع آب اردستان اظهارداشت: ۱۰ حلقه چاه‌مسدود شده در بخش کشاورزی بود که پیشتر به مالکان آن‌ها اخطار لازم داده شد، اما اقدامی درخصوص تعطیلی چاه‌ها صورت نگرفت و در نهایت مسدود شد.

او تصریح کرد: حفظ و حراست از سفره‌های آب زیرزمینی در مناطق کویری و کم آب برعهده اداره منابع آب است و در این راستا با جدیت برخورد قانونی می‌شود.

رییس اداره منابع آب اردستان امسال از نصب ۱۵ کنتور حجمی هوشمند   روی چاه‌ها خبر داد و اظهار داشت: تا کنون ۲۹۱ کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های این شهرستان نصب شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

هوایی خاطر نشان کرد: با نصب این کنتور‌ها و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز امسال  افزون بر ۲ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی صرفه جویی شد.

او با بیان اینکه کنترل برداشت منابع زیر زمینی، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری آب در اردستان درحال اجرا است، افزود: تا کنون نیمی از برنامه‌های ابلاغی آب استان در این خصوص اجرایی شده و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

رییس اداره منایع آب اردستان گفت: در این ارتباط ۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در روستا‌های رقران، گله انجیله، فسخود تخریب و سه مورد قطع درخت انجام شد.

هوایی با اشاره به طرح مطالعات رود خانه‌های فصلی اردستان اضافه کرد: در سال گذشته ۶ مورد طرح مطالعاتی انجام شده از جمله رودخانه چرمهین با اعتبار هفت میلیون تومان به پایان رسید.

رییس اداره منابع آب اردستان پیش از این از شناسایی ۴۲۹ حلقه چاه غیرمجاز خبر داده بود که ۳۱۷ حلقه فعال و ۱۱۲ حلقه غیرفعال هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.