در آیین اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله از ۹ پدر بزرگ و مادر بزرگ قصه گوی برتر گیلانی، قدردانی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله ویژه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها که در مرکز گیلانشناسی دانشگاه گیلان برگزار شده است از ۹ پدر بزرگ و مادر بزرگ قصه گوی برتر تجلیل شد.

او  افزود: نخستین مسابقه مجازی قصه گویی شب چله با هدف حفظ آیین‌های کهن و سنت‌های قدیمی، پیوند عاطفی میان سالمندان و کودکان و انتقال آداب و رسوم قدیمی برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان ،  با بیان اینکه این مسابقه با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی، بهزیستی و گروه فرهنگی گیله قصه گیلان برگزار شده است، گفت: ۴۰ قصه از سوی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود که با آرای داوران ۹ قصه برگزیده شده است.

کرمی، با اشاره به اینکه در مراسم امروز از راویان ۴ قصه گیلکی و ۵ قصه فارسی تجلیل شده است، گفت: قرار است قصه‌های برتر پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها هم به صورت کتاب قصه به چاپ برسد و هم در فضای مجازی منتشر شود.

او به جمعیت سالمند استان اشاره و تصریح کرد: در راستای تکریم سالمندان و همچنین توجه به قصه و قصه گویی از این پس رویداد‌های فرهنگی باعنوان مثبت ۶۰ سال در فضا‌های مجازی منتشر می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.