پایش شبانه واحد‌های صنعتی در آذربایجان شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از پایش شبانه واحد‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی  گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و امکان ایجاد پدیده وارونگی و پایداری آلاینده‌ها که یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهر تبریز می‌باشد این طرح به اجرا گذاشته شده است.

او افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح شناسایی و برخورد با منابع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های اداری است.

عباس نژاد گفت: ارتقا کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحد‌های تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی است که بیشترین میزان صنایع بازیافتی را دارد برهمین اساس برخی واحد‌های صنعتی که در اطراف تبریز هستند،شبانه پسماند سوزی می‌کردند که با جلوگیری از این اقدام، تاحدودی از آلودگی هوا کاسته می‌شود.

عباس نژاد با اشاره به اینکه این طرح در سنوات گذشته نیز در استان اجرا می‌شد عنوان کرد: این امر بیانگر اهمیت موضوع محیط زیست و به ویژه سلامت مردم در حوزه محیط زیست استان است و بدون شک با اجرای این طرح صنایع و و واحد‌های تولیدی به سمت توسعه پایدار حرکت خواهند کرد.

او با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی مابین واحد‌های تولیدی و ارگان‌های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست استان برقرار است گفت:حفظ محیط زیست نیازمند همکاری و تعامل مابین مردم، دستگاه‌های اجرایی و صنایع است.

عباس نژاد اضافه کرد:این گروه‌ها در بازدید‌های دوره‌ای و سرزده از واحد‌ها و مناطق مختلف استان ضمن شناسایی منابع آلاینده آب، هوا و خاک طبق مقررات برخورد می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در ادامه افزود: در همین راستا از مردم درخواست می‌شود با رعایت مسائل زیست محیطی، موارد تخلف را به شماره‌های ۳۳۳۴۳۵۱۳ و یا سامانه تلفن گویای ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.