سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مردادماه امسال تا پایان دی ماه برای ۲ هزار و ۶۰۶ نفر در خانه‌های هلال این استان آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مردادماه امسال تاکنون ۲۳۳ دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در ۱۱۳ خانه هلال شهری و روستایی زنجان برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه شده است.

او افزود: برگزاری این دوره‌ها موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت‌های مالی گسترده در بحران شده و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال، اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق شهری و روستایی و محلات در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: راه اندازی خانه‌های هلال در کشور مورد تاکید رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور بوده و بهره مندی شهروندان از آموزش همگانی و کمک‌های اولیه در روستا‌ها موجب مدیریت درست و صحیحی از حوادث توسط این افراد در ساعات اولیه تا رسیدن نیرو‌های امدادی می‌شود.

طاهری گفت: ارائه آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال استان زنجان منجر به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران‌ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه‌های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر می‌شود.

او افزود: با ارائه این آموزش‌ها برای گروه‌های سنی مختلف در خانه‌های هلال، جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهیم و از طرفی نیز مردم می‌توانند در ساعات اولیه تا رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال تاکنون برای ۹۹۸ نفر از بزرگسالان عضو در خانه‌های هلال، ۸۸۶ نفر از جوانان، ۴۷۲ نفر از نوجوانان و ۲۵۰ کودک آموزش کمک‌های اولیه و آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات ارائه شده است.

طاهری ادامه داد: این آموزش‌ها برای این تعداد از اعضای خانه‌های هلال در شهر‌ها و روستا‌ها توسط ۴۹ مربی انجام شده که از این تعداد ۲۸ نفر مربی آقا و ۲۱ نفر نیز خانم هستند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.