مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: دو هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان فارس با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحمید کشاورز مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس در جلسه آغاز به کار انجمن حمایت از بیماران کلیوی در شهرستان لامرد گفت: شش درصد جمعیت استان فارس به اختلالات کلیوی مبتلا هستند، که ۲۵۰۰ نفر دیالیزی و بیش از پنج هزار نفر بیماری کلیوی را شامل می‌شود.

کشاورز با اشاره به اینکه در شهرستان لامرد بیش از ۶۰ نفر بیمار دیالیزی دارد، افزود: متأسفانه روز به روز شاهد افزایش اختلالات کلیوی در سطح استان هستیم و در یکسال گذشته این بیماری در سطح استان یک و نیم برابر شده است.

او ادامه داد: هزینه هر بیمار در دوره پنج ساله بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم تامین این هزینه سخت و ناراحت کننده است.

عضو هیئت مدیره انجمن خیریه بیماران کلیوی ایران گفت: هم اکنون در سطح استان فارس، بیش از ۳۰ مرکز دیالیز داریم، که این نشانگر افزایش افراد مبتلا به دیالیز است.

او افزود: مردم می‌توانند هر شش ماه یک بار با انجام آزمایشات از به وجود آمدن این بیماری جلوگیری کنند.

کشاورز تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از مبتلایان به این بیماری به دلیل عدم توجه به کنترل فشار خون و دیابت است و نامرتب خوردن دارو‌ها نیز باعث به وجود آمدن مشکل برای کلیه می‌شود.

او با اشاره به اینکه یک جسد با اهدای تا هشت عضو، به زندگی چندین نفر ادامه حیات می‌دهد، اظهار کرد: در اهدای عضو، شیراز در جایگاه اول و سپس شهرستان داراب در مقام دوم استان است و امیدواریم با همکاری مردم، مسئولان، آموزش و آگاه سازی شهروندان، لامرد نیز به جایگاه مطلوبی برسد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس با بیان اینکه این انجمن در سراسر کشور ۱۷۶ شعبه دارد گفت: شعب انجمن حمایت از بیماران کلیوی یک راه ارتباطی برای حمایت‌های خیرین ایجاد کرده است و امیدواریم لامرد نیز به عنوان شهرستان‌های الگو در کشور مطرح شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار