رئیس‌جمهور آمریکا فهرست عفو دوستان مجرم خود را در آخرین لحظات تا ۱۵۰ نفر گسترش داده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، دونالد ترامپ سعی دارد نهایت استفاده را از آخرین لحظات حضور خود در قدرت ببرد و پیش از سلب اختیارات ریاست جمهوری هیچیک از وابستگان به خود را بی نصیب نگذارد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز چهارشنبه از فهرست ۱۵۰ نفره عفو ریاست جمهوری ترامپ گفت که هر لحظه ممکن است از سوی وی منتشر شود. در حالی صحبت از ۱۵۰ نفر مشمول عفو ریاست جمهوری آمریکا در میان است که پیش از این رسانه‌های داخلی این کشور از فهرستی ۱۰۰ نفر خبر داده بودند.

بنا به گزارش شبکه الجزیره، در فهرستی که مشمولین عفو ریاست جمهوری ترامپ در آن قرار دارند ۷۰ نفر مورد عفو کامل قرار می‌گیرند و ۷۰ مورد تخفیف در مجازات صورت می‌گیرد.

ساعاتی پیش شبکه الجزیره به نقل از منابع مطلع در کاخ سفید گفت استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید قطعا در فهرست دقیقه نودی عفو ترامپ خواهد بود. همچنین گفته می‌شود الیوت برودی، مدیر جمع آوری کمک مالی کارزار انتخاباتی ترامپ، که بیشترین سهم را در گردآوری کمک مالی به ستاد رئیس جمهور کنونی آمریکا داشته، زیر چتر عفو ترامپ قرار می‌گیرد. بنن و برودی هر دو متهم به کلاهبرداری هستند و به نظر می‌رسد ترامپ می‌خواهد پیش از کوتاه شدن دستش از قدرت ریاست جمهوری هم قطار‌های خود را نجات دهد.

دونالد ترامپ همواره به دلیل سوءاستفاده از قدرت ریاست جمهوری برای منافغ و مقاصد شخصی مورد انتقاد بود. ترامپ از زمان شکست در انتخابات ۲۰۲۰ تعداد زیادی بخشش و تخفیف صادر کرده است. او در ۲۲ دسامبر ۲۰ نفر را عفو کرد، از جمله دو نفر از همکارانش در ستاد انتخاباتی او که درگیر تحقیقات FBI در خصوص ادعای مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ بودند، دو مامور مرزبانی متهم به تیراندازی به یک مهاجر غیرمسلح و چهار نگهبان سابق بلک واتر که به جرم قتل غیرنظامیان عراق محکوم شده بودند.

روز بعد او راجر استون، استراتژیست قدیمی حزب جمهوری خواه را نیز عفو کرد. او پل منافورت، مدیر سابق ستادش، همچنین چارلز کوشنر، پدر دامادش و یک افسر سابق پلیس K-۹ را که در سال ۱۹۹۵ سگ خود را به سمت یک مرد بی‌خانمان غیرمسلح رها کرده بود، مورد عفو ریاست جمهوری قرار داد.

گفته می‌شود تعداد افرادی که نامشان در لیست عفو ترامپ قرار می‌گیرد، بیش از دو برابر حد معمول است، این در حالی است که بر اساس سنت‌های آمریکا، روسای جمهور معمولا پیش از انتصاب است که موجی از بخشش‌ها و تخفیفات را صادر می‌کنند نه در پایان کار خود؛ ترامپ با استفاده از این قدرت در آخرین لحظات، تنها هنجار باقیمانده را هم شکست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار