مشاور وزیر نفت در جلسه بررسی وضعیت گازرسانی به صنایع، واحدهای تولیدی، شهرها و روستاهای استان فارس، گفت: با حمایت های مسئولان در وزارت نفت، به جز یکی دو استان، شبکه گازرسانی طبیعی در کل ایران گسترده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود آستانه مشاور وزیر نفت، با اشاره به اینکه تلاش متخصصان و صنعتگران شرکت ملی گاز ایران، بزرگترین گام درخدمات‌رسانی به مردم است، بیان کرد: افزایش سطح رفاه اجتماعی، صرفه جویی در منابع طبیعی و حفظ محیط زیست در شرکت ملی گاز ایران برداشته شده و هم اکنون برخی از مناطق شهری و روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی با ضریب بالا بهره‌مند هستند و در یکی دو استان باقی مانده نیز اقدامات لازم برای پوشش حداکثری گاز با قدرت در حال انجام است.

او، تصریح کرد: اقدامات انجام شده در وزارت نفت به منظور تامین منابع مالی برای گاز رسانی از اجرای بند (ق) تبصره ۲ قانون بودجه ۹۳، این اقدام  باعث تسهیل در فرآیند تامین هزینه‌های گاز رسانی و توسعه شبکه‌های تامین، انتقال و اجرای خطوط گاز در کشور شده است.

حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس نیز با ارائه گزارش شاخص‌های عملکردی شرکت گاز استان فارس، ضریب بهره‌مندی جامعه شهری در استان را ۹۸.۹ و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی را ۸۹.۱ اعلام کرد و ادامه داد: با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا به دو شهر و ۱۳۲ روستای استان، ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی فارس به ۹۵.۹ درصد می رسد.

او، با تاکید بر وجود ۹ هزار و ۶۲۲ واحد صنعتی در فارس، تعداد صنایع گازدار شده استان را ۷ هزار و ۸۷۸ واحد برشمرد و افزود: یک هزار و ۱۲۹ طرح‌های گازرسانی به صنایع فارس نیز در دست اقدام است.

حسینی، در خصوص وضعیت گاز رسانی به مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی استان فارس، اضافه کرد: از ۶۷ شهرک صنعتی فارس تعداد ۴۳ شهرک از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و طرح گازرسانی به ۷ شهرک صنعتی دیگر نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، اظهار کرد: جلسه بررسی وضعیت گازرسانی به صنایع، واحد‌های تولیدی، شهر‌ها و روستا‌های فارس با حضور مشاور وزیرنفت، مدیرعامل گاز استان، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس و جمعی از مسئولان و کارکنان این شرکت برگزار و در خصوص رفع موانع و مشکلات اجرای طرح های گازرسانی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار