اجرای طرح انتقال آب در اراضی روستای گوی سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: طرح خط انتقال آب با لوله در اراضی روستای گوی و احداث ۱۲ باب حوضچه برداشت آب با اعتبار بلاعوض دولتی ۹۱۶ میلیون ریال اجرا شد.

جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طرح خط انتقال آب با لوله در اراضی قنات علیا روستای گوی به طول ۶۰۰ متر و احداث ۱۲ باب حوضچه برداشت از سرفصل اعتبارات ماده ۱۰ مدیریت بحران سال گذشته با اعتبار بلاعوض دولتی ۹۱۶ میلیون ریال اجرا شد.

او افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش راندمان انتقال و توزیع آبیاری و کاهش تلفات آب در بخش کشاورزی است.

جوادی بایگی تصریح کرد: با هدف افزایش راندمان انتقال و توزیع آب و افزایش میزان بهره وری از آب استحصالی و ذخیره سازی آب در آبخوان‌های شهرستان سربیشه، موفق به اجرای بیش از ۴ هزار هکتار در اراضی زراعی و باغی شهرستان شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی سربیشه هدف از اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را ارتقای بهره‌وری آبیاری، مدیریت بهره‌برداری از منابع زیرزمینی، تسهیل در مدیریت بهره‌وری آب و امکان پخش کود به همراه آب به‌صورت یکنواخت عنوان کرد و گفت: برای اجرای بیش از ۴ هزار هکتار سیستم‌های آبیاری نوین در سربیشه، در مجموع مبلغ ۲۳۷ میلیون  و ۵۰۵ هزار ریال اعتبار بلاعوض دولت هزینه شده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.