استاندار اردبیل گفت: ۹۵ درصد جمعیت استان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در حاشیه شانزدهمین جلسه طرح سردار سلیمانی گفت:۱۶۰۰   نفر در منازل خود قرنطینه شده و از مراکز بهداشتی و پایگاه های محلی خدمات رسانی می شوند و ۶۳نفر نیز در نگاهتگاه ها بستری شده اند.

او با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یک طرح محله محور است افزود: جمعیت یک میلیون و  ۲۰۰هزار نفری استان  از سوی کادر بهداشت و بسیجیان پایگاه ها پایش شده و افراد شناسایی شده کرونایی تحت مراقبت های ویژه پایگاه های سلامت قرار گرفته اند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در یک هفته اخیر مراقبت از اماکن عمومی مطلوب بود، گفت: مردم همکاری خوبی با عوامل بهداشتی دارند و دستورالعمل های بهداشتی را خوب رعایت می کنند و آمار خسارت دیدگان پایین آمده است.

بهنام جو ادامه داد: باید دستورالعمل های بهداشتی را با حساسیت بیشتر رعایت کنیم و افرادی که نسبت به این موضوع کم توجهی می کنند متذکر شویم تا سال سخت و سرما را سپری کنیم.

او با بیان اینکه خبرهای خوبی از مرکز برای تامین واکسن مورد نیاز شنیده می شود گفت: واکسن ایرانی تست سوم را بخوبی سپری کرده و بعد از اتمام تست چهارم در اختیار مردم کشورمان قرار می گیرد تا مردم بتوانند به کارهای روزمره خود بپردازند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه خرید عید نوروز اظهار کرد: هر اتفاقی که در جامعه رخ می دهد در واقع یک طرف قضیه مردم هستند و مردم باید در آستانه عید نوروز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حساسیت بیشتر به خرید عید و کارهای روزمره خود بپردازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.