مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه ارتباطی ۱۸۰ روستای کردستان به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدراشد مدرس‌گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و کولاک سنگین از روز گذشته در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او گفت: از روز گذشته تا کنون ۲ هزار تن شن و نمک به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی محور‌های اصلی و فرعی و سهولت در تردد کاربران راه‌ها در جاده‌های استان مصرف شده است.

مدرس گرجی از رهاسازی ۷۰۰ دستگاه خودرو در برف مانده طی دیروز و امروز در جاده‌های استان خبر داد و عنوان کرد: شب گذشته نیرو‌های راهداری در محور‌های بین شهری این استان ۷۰۰ دستگاه خودرو را از دامان برف رها سازی کردند.

به گفته او، در حال حاضر ۱۸۰ روستا در استان به دلیل بارش برف و کولاک مسدود است و عوامل راهداری مشغول بازگشایی راه‌های روستایی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه شهرستان‌های سقز، بانه، سروآباد و دیواندره بیشترین روستا‌های مسدود را دارد، گفت: راهداران به صورت مستمر در محور‌ها مستقر شده و اقدام به نمک پاشی و رفع لغزندگی می‌کنند.

مدرس‌گرجی اظهار کرد: این سامانه بارشی تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی بعد از این نیز به دلیل برودت هوا یخ‌زدگی معابر را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.